Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.​

Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.

Ośrodek Praktyk Artystycznych w Rudzie Kameralnej
Nowa siedziba Teatru Nie Teraz

PARTNER MEDIALNY

ZAPOWIEDZI | PATRONAT MEDIALNY

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
prezentuje
7 odcinkowy miniserial „OPOWIEŚCI TEATRALNE”


W tym unikalnym projekcie udział bierze red. naczelny n/portalu.

______________________________

MALOWANE SŁOWEM

Malowane przez: Tomasza Habiniaka

Wiersze autorstwa: Ryszarda Smagacza

REDAKTOR NACZELNY

* * *

 

już

wieczór

 

kończę

kolejny

wiersz

 

chociaż

wciąż

 

stoję

w

progu

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

nie

recytuję

już

 

swoich

wierszy

 

pod

pomnikiem

Mickiewicza

 

teraz

słuchają

mnie

 

jeno

brzozy

i

ikony

 

z nich

czerpię

siłę

 

na

dalszy

bochen

czasu

 

Ryszard S.

______________________________

Panie

 

nie

dopuść

by

moje

słowa

przerastały

twoją

prawdę

 

Ryszard S.

______________________________

Wahadło

 

wiersz

to taniec

            z

chaosem

w

którym

panuje

porządek

—————————–

wiersze

pisuję

sam

      nie

wiem

jak

i

dopiero

gdy

powstaną

widzę

com

uczynił

———————————

poeta

zawsze

stoi

w

punkcie

wyjścia

co

wcale

          nie

wyklucza

między

planetarnych

rajz

 

Ryszard S.

______________________________

globalna

pandemia

 

ubrała

           nas

w kagańce

na twarzy

i

ostęplowała

nam

         dusze

a

chorzy z

urojenia

lekarze

zamiast

leczyć

wypisują

akty

      zgonu

 

Polska

jeszcze

się broni

 

niczym

Reduta

Ordona

 

przed

           tą

bolszewicką

zarazą

i

nie zginie

póki

          my

żyjemy

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

jestem

starym 

człowiekiem

 

który woli

 

czytać

i

myśleć

 

pisać

i

milczeć

 

inaczej

 

niż

       nasze 

covidowe

dzieci

 

dla

których

nie ma

      przed

         i po

 

jest teraz



________________________



zaszczep

dziecku

 

bojaźń 

bożą

 

nie

preparat

 

Ryszard S.

______________________________

Poprzedni
Następny

______________________________

Perun:

Z premedytacją nie oglądam TV.

Telewizor u mnie siedzi w pudle już piąty rok. W ten wyjazdowy weekend miałem przykrą przyjemność zapoznać się z repertuarem różnych stacji korzystając z zastanego odbiornika TV. Po takiej przerwie dostrzega się znaczące różnice i niestety regres kultury.
To, co zobaczyłem i posłuchałem tak bardzo mnie przeraziło i tak bardzo mną wstrząsnęło, że obawiam się, że nie dam rady opisać tego odczucia. Przestraszyłem się zdając sobie sprawę z tego jaka masa rodaków jest karmiona szambem.
Do tej chwili mam wykrzywione usta z wielkim niesmakiem po obejrzeniu fragmentów programów informacyjnych, a także popularno-rozrywkowych. To jest kompletne dno szambowozu!!!
Dziennikarze – błaźni, aroganci, klakierzy i ignoranci, którzy kilkadziesiąt lat temu nie zdaliby matury.
Politycy „polemizujący” w TV – takie typy spotykaliśmy w XX wieku w zieleni miejskiej lub w PGR-ach.
Naukowcy – kilku karierowiczów żądnych kasy za udział w reklamach.
Ludzie kultury i sztuki – kompletny brak.
Gdzie się podziały programy, w których wykształceni, z nieprzeciętną inteligencją, kulturalni redaktorzy dawali wzór szlachetnej osobistej i społecznej postawy? Gdzie wywiało autorytety – ludzi nauki, kultury i sztuki?
W zamian mamy głupkowate seriale lub programy, w których zestaw nieokrzesanych prymitywnych i wulgarnych osób, siedząc na kanapie przed TV, żłopiąc piwo i pierdząc, mówi- „ocenia”, co jest fajne, a co niefajne, kształtuje opinię widzów. Ogląda ich podobno 70-90% społeczeństwa, które ma teraz potwierdzenie, że to jak żyją i jak się zachowują jest w porządku (jest OK i COOL!).
SKANDAL!!!  SKANDAL!!!   SKANDAL!!!
Misja kulturalna programów telewizyjnych rozmyła się gdzieś już dawno temu i nie wiadomo, czy powróci.
Jest zgoda społeczeństwa na to wszystko.
Najważniejsze w państwie osoby muszą znać ten stan rzeczy – aprobują to nie wyrażając jakiegokolwiek sprzeciwu.
Ludzie – zróbmy coś z tym, bo intelekt naszego narodu umiera na naszych oczach i na nasze życzenie!
Jesteśmy otumaniani repertuarem TV oraz coraz większą ilością dostępnego oficjalnie i legalnie alkoholu (dorosłe i mądre osoby korzystają z umiarem, ale ile takich jest? Albo ta młodzież popisująca się przed rówieśnikami?)
Jak kiedyś kolonizatorzy rozpijali rdzennych mieszkańców Ameryki, tak dziś poprzez alkohol i tragiczny poziom intelektualny programów morduje się bezkrwawo Polaków!
Alkohol sprzedawany na stacjach benzynowych!!!
To świadectwo NARODOWEGO KRETYNIZMU, UPODLENIA I PONIŻENIA, którego doczekaliśmy się w XXI wieku.
Do tego dochodzi skrajnie fatalna polityka wewnętrzna i zewnętrzna rządu, która doprowadziła do tego, że Polacy są skłóceni nawet ze swoimi najbliższymi, a żaden z sąsiadów już nas nie lubi.
Rzucą jeszcze więcej kiełbasy na grilla, puszek piwa i małpeczek w popularnych sklepach, pokażą w TV zawody pływackie w moczu i będzie można podzielić się Polską jak resztką kilkudniowej pleśniejącej pizzy!!!
Kulturalna Polsko gdzie jesteś?!
Mądry Polaku przed szkodą gdzie jesteś?!
P.S.
Pominąłem opis kilku programów.
To się w głowie nie mieści, to nie przechodzi przez usta, ani przez klawiaturę.
O mechanizmach manipulacji też nie wspominam. To zagrożenie jest/powinno być dla wszystkich oczywiste.
Niezmiennie polecam lekturę – Gustav le Bon, „Psychologia tłumu”

Piotr Barszczowski (fb)

BOŻENA KWIATKOWSKA przedstawia swoje obrazy i wiersze

O TYM I OWYM 229

Dekalog Polaka

„…Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z ktorej wzrosłeś.

Wszystko, czymś jest,
po Bogu mnie zawdzięczasz.

 

1. Nie będziesz miał ukochania
 ziemskiego nade mnie.

2. Nie będziesz wzywał imienia Polski
 dla własnej chwały,
 kariery albo nagrody.

3. Pamiętaj, abyś Polsce oddał bez wahania
 majątek, szczęście osobiste i życie.

4. Czcij Polskę, Ojczyznę twoją,
 jak matkę rodzoną.

5. Z wrogami Polski walcz wytrwale
do ostatniego tchu, do ostatniej kropli
krwi w żyłach twoich.

6. Walcz z własnym wygodnictwem i tchórzostwem.
Pamiętaj, że tchórz nie może być Polakiem.

7. Bądź bez litości dla zdrajców
imienia polskiego.

8. Zawsze i wszędzie śmiało stwierdzaj,
że jesteś Polakiem.

9. Nie dopuść, by wątpiono w Polskę.

10. Nie pozwól, by ubliżano Polsce,
poniżając Jej wielkość i Jej zasługi,
Jej dorobek i Majestat.

 

Będziesz miłował Polskę
pierwszą po Bogu miłością.
Bedziesz Ją miłował więcej
niż siebie samego”.

Zofia Kossak-Szczucka

PITAVALE - 113

wg. Jerzego Reutera

Miłość w teatrze

To nie tylko sceniczne dramaty, pisane przez wielkich dramaturgów, to także zwykła proza życia, schowana gdzieś głęboko za tajemniczymi kulisami, w garderobach, pracowniach i emocjach, jakże ważnych dla każdego artysty. To raczej zrozumiałe, że życie na scenie musi przenosić się gdzieś głębiej i odciskać swoje piętno na dniu codziennym uczestników tego niecodziennego dell`arte. Pan elektryk z tarnowskiego teatru był młodym i bardzo przystojnym mężczyzną, a mało tego, był nad wyraz ambitny i rządny wejścia na scenę w jakiejś wyrazistej pozie, by zaimponować wszystkim. Jednak pozostałoby to w sferze nocnych marzeń, gdyby do naszego teatru nie została zatrudniona młoda, tuż po studiach, piękna aktorka. A byla tak powabna, że skupiała na sobie gorący wzrok wszystkich mężczyzn i zadrosne spojrzenia kobiet. Elektryk – tak go nazwiemy, by nie urągać jego pamięci – zakochał się od pierwszego wejrzenia, co było zawsze widoczne na oświetlanej przez niego scenie i rozpoczął powolne eksponowanie przed wybranką swoich wdzięków.

Pitaval 113

PODRÓŻE TEATRALNE: GŁOSY KOBIET

czyli

LAUR KONRADA W KATOWICACH

 

Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje” odbywa się od 1998 roku w Katowicach – podsumowuje nasza krakowska recenzentka Katarzyna Cetera. Pomysłodawcą imprezy był Jacek Sieradzki, a jej pierwszym dyrektorem artystycznym został Kazimierz Kutz. Ideą festiwalu jest prezentacja twórczości najmłodszego pokolenia polskich reżyserek i reżyserów teatralnych, tych których debiut reżyserski miał miejsce nie później niż 10 lat wstecz.

 

Festiwal ma na celu promocję dokonań młodych twórców, zapoznanie z ich przedstawieniami publiczności i dyrektorów przedstawień teatralnych i telewizyjnych. Jego istotą jest prezentacja pracy młodych twórców teatralnych. Patronem festiwalu jest wybitny reżyser teatralny, Konrad Swinarski. Najważniejszą nagrodą wręczaną podczas festiwalu reżyserowi najlepszego według jury spektaklu jest Laur Konrada – wyróżnienie nazwane tak na cześć patrona. Od 2018 roku festiwal odbywa się co dwa lata. Tegoroczna, dwudziesta druga już z kolei edycja, odbyła się w Katowicach między 16 a 24 listopada 2024.

 

Tegorocznym zwycięzcą i zdobywcą nagrody głównej – Laur Konrada 22. Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Reżyserskiej “Interpretacje” 2024 został Wojtek Rodak, którego jurorzy nagrodzili za spektakl DZIEJE GRZECHU na podstawie powieści Stefana Żeromskiego. Przedstawienie wyprodukował Narodowy Stary Teatry im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie w koprodukcji z Teatrem Małym w Tychach

.

Na młodego reżysera swoje głosy oddało troje jurorów z pięcioosobowego grona – Dominika Bednarczyk, Paweł Demirski i Barbara Hanicka. Dominika Bednarczyk: Za wyobraźnię, wrażliwość, poczucie humoru. Za umiejętność odnalezienia we współczesności żywego, przejmującego refleksu w tekście napisanym ponad 100 lat temu. Za inteligentne rozłożenie znaczeń na planie scenografii, kostiumu, światła i dźwięku. Barbara Hanicka: Przekazuję głos reżyserowi, którego wrażliwość i odwaga w queerowaniu klasyki polskiej przełożyła się na stworzenie interesującej interpretacji tekstu, który osobiście uważam za mało interesujący. Paweł Demirski: Chciałbym wręczyć swój mieszek spektaklowi, który jest szalony i anarchiczny. Ten rodzaj teatru jest mi bardzo bliski.

 

Pozostali jurorzy – Tomasz Kireńczuk i Ewelina Marciniak – docenili Małgorzatę Wdowik za spektakl NIEPOKÓJ PRZYCHODZI O ZMIERZCHU na podstawie powieści Marieke Lucasa Rijnevelda – to przedstawienie wyprodukował Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego.

 

Ewelina Marciniak: Za spektakl, który nie daje łatwych odpowiedzi a stawia wiele pytań. Za przedstawienie nieoczywiste, oszczędne w słowach, a pełne emocji. Za sugestywny, zmysłowy i pochłaniający widza świat, w którym śmierć współistnieje z życiem, wiara z seksualnością, a samotność z rozpaczliwym nieraz pragnieniem bliskości. Tomasz Kireńczuk: Za tworzenie sugestywnego świata scenicznego, który znaczeń poszukuje w cielesności, zmysłowości i bliskości. Za poszukiwanie innych narracji i odchodzenie od tekstocentryzmu. Za przedstawienie, które uruchamia pracę wyobraźni i w swym powolnym trwaniu i pozornym bezruchu wytwarza silne i trudne emocje. Za pełną wrażliwości pracę na traumie i konfrontowanie nas ze światem dziecięcej, nastoletniej seksualności. Za pracę nad obecnością i dowartościowanie ciała jako podstawowego nośnika znaczeń.

 

Każdy juror wręczył wybranemu przez siebie reżyserowi nagrodę w wysokości 11 tysięcy zł brutto, zatem Wojtek Rodak otrzymał więc nagrodę w wysokości 33 tysięcy złotych brutto i statuetkę Lauru Konrada. Odbierając nagrodę reżyser podziękował aktorkom grającym w spektaklu, swojej rodzinie, która go wspiera na artystycznej drodze i wszystkim kobietom, które najwięcej go nauczyły i które inspirowały całe artystyczne życie reżysera: Mam nadzieję, że będziemy mogli żyć w rzeczywistości, która będzie szanowała prawa nie tylko kobiet, ale też różnego rodzaju mniejszości i że będziemy żyć po prostu w lepszej rzeczywistości. – powiedział.

 

Małgorzata Wdowik za swój spektakl otrzymała nagrodę w wysokości 22 tysięcy złotych brutto, jednak reżyserka nie mogła jednak odebrać jej osobiście.

 

Nagrodę Prezydenta Miasta Katowice w konkursie publiczności na najlepszą reżyserię spektaklu prezentowanego podczas XXII Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje” 2024 otrzymał Mateusz Pakuła za spektakl JAK NIE ZABIŁEM SWOJEGO OJCA I JAK BARDZO TEGO ŻAŁUJĘ – to koprodukcja Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie i Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach. Nagroda przyznawana przez publiczność wynosi 10 tysięcy złotych brutto.

 

Podczas festiwalu wręczono też Nagrodę Dziennikarzy akredytowanych przy festiwalu. Otrzymał ją Wojtek Rodak za spektakl DZIEJE GRZECHU na podstawie powieści Stefana Żeromskiego z Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie w koprodukcji z Teatrem Małym w Tychach.

 

Werdykt dziennikarzy brzmiał następująco:

 

Nagrodę Dziennikarzy akredytowanych przy 22. Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej INTERPRETACJE przyznajemy spektaklowi DZIEJE GRZECHU w reżyserii Wojtka Rodaka zrealizowanemu w Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie za inteligentną, zręczną i nieoczywistą grę z konwencjami literackimi, teatralnymi, filmowymi i społecznymi oraz dojrzałą sceniczną kreację kobiecości.

 

Nagrodą jest grafika autorstwa Szymona Szewczyka, artysty wizualnego, projektanta i scenografa.

 

W konkursie na najlepszą reżyserię spektaklu telewizyjnego zrealizowanego w ramach cyklu Teatroteka laureatem został Fryderyk Najda, reżyser spektaklu DŁUGO NIC, A POTEM WCALE na podstawie tekstu Karoliny Szczypek.

 

W konkursie na najlepszą reżyserię słuchowiska radiowego zrealizowanego przez Teatr Polskiego Radia jury postanowiło nie przyznać nagrody. W zamian Jury postanowiło nagrodzić autorkę scenariusza spektaklu Teatroteki – Karolinę Szczypek.

 

Obie nagrody wynoszą po 8 tysięcy zł brutto. Jurorzy w następujący sposób uzasadnili zaistniałą sytuację: Po wysłuchaniu pięciu słuchowisk jury jednogłośnie postanowiło nie przyznawać nagrody w kategorii słuchowisko polskiego radia. Z przykrością stwierdzamy, że zakwalifikowane słuchowiska nie w wystarczającym stopniu wykorzystują możliwości języka radiowego w budowaniu współczesnego teatru polskiego radia. Nasze wątpliwości dotyczą zarówno formy i jak i proponowanego materiału literackiego. W związku z bogactwem tworzonej współcześnie audiosfery zaproponowane słuchowiska wydają nam się anachroniczne i nie wchodzące w dialog ze współczesnością.

 

Po obejrzeniu pięciu spektakli Teatroteki, jury jednogłośnie postanowiło przyznać nagrodę w kategorii telewizyjny spektakl zrealizowany przez WFDiF, w ramach projektu Teatroteka Fryderykowi Najdzie za spektakl DŁUGO NIC A POTEM WCALE.  Realizatorom i aktorom udało się stworzyć komplementarny, wciągający świat.

 

Jednocześnie doceniając jakość tekstu przyznajemy specjalną nagrodę Karolinie Szczypek za scenariusz. Dziękujemy organizatorom festiwalu za umożliwienie przesunięcia nagrody finansowej pomiędzy kategoriami.

 

Gala finałowa 22. Edycji Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje” zakończyła się pokazem spektaklu UNDERGROUND GIRLS w wykonaniu słynnego Teatru Ilkhom z Uzbekistanu w reżyserii laureata poprzedniej edycji, obecnie dyrektora ds. artystycznych Narodowego Starego Teatru im. H. Modrzejewskiej w Krakowie, Jakuba Skrzywanka.

 

Na gali finałowej znalazłam się tylko ze względu na to przedstawienie. Rzadka to okazja, aby teatr z tych regionów świata prezentował swój spektakl w Polsce. A i przedstawienie bardzo dobre, ukazujące życie kobiet w azjatyckim, muzułmańskim kraju.

 

Inspiracją dla tej sztuki okazała się książki UNDERGROUND GIRLS OF KABUL: IN SEARCH OF A HIDDEN RESISTANCE IN AFGHANISTAN (książka w polskiej wersji językowej nosi tytuł CHŁOPCZYCE Z KABULU. ZA KULISAMI BUNTU OBYCZAJOWEGO W AFGANISTANIE), autorstwa amerykańskiej dziennikarki Jenny Nordberg, scenariusza Emily Reilly oraz ponad trzydziestu wywiadów przeprowadzonych z kobietami z Azji Centralnej głównie z Uzbekistanu oraz Afganistanu, które obecnie mieszkają w Uzbekistanie i nie mają możliwości powrotu do swojego kraju.

 

Spektakl w przejmujący sposób opowiada o kwestii nierówności i przemocy, której ofiarami są kobiety. Porusza również zagadnienie, jakim jest walka kobiet za swoje fundamentalne prawa, tj. prawo na wykształcenie, zawodową samorealizację, czy też prawo do samodzielnego decydowania o swoim losie.

 

Dla polskiej widowni to przedstawienie było niewątpliwie szansą na kontakt z rzeczywistością znaną nam głównie z mediów, kilku haseł, paru fotografii czy pojedynczych artykułów. Dzięki niemu możemy zagłębić się w opowieści kobiet Wschodu – w historie kobiet pragnących zmiany, wolności i praw, które w naszej części świata wydają się oczywiste i niepodważalne. Była to także okazja, by poczuć bliskość z tym, co na pozór dalekie i inne, i stworzyć przestrzeń prawdziwego spotkania.

 

Prezentacja przedstawienia odbyła się przy niemal pełnej widowni. Tak licznie zgromadzona publiczność festiwalowa zgotowała twórcom owacyjne przyjęcie – były kilkuminutowe owacje na stojąco i zachwyt. I refleksja.

 

Katarzyna Niedurny na łamach e-teatru pisała, że o tym przedstawieniu było głośno w Taszkiencie jeszcze przed jego premierą: Dzień przed premierą do siedziby teatru The Ilkhom Theatre of Mark Weil weszli przedstawiciele uzbeckich służb oraz uzbrojeni żołnierze, próbując wymusić odwołanie spektaklu. Powodem tej interwencji była obawa, że „pokazanie społeczeństwu sytuacji społecznej, religijnej i politycznej w Afganistanie z perspektywy zachodniego światopoglądu, potępienie wartości oraz tradycji narodowych i religijnych, może wpłynąć na stabilne stosunki między narodami uzbeckim i afgańskim oraz na dwustronne stosunki państwowe” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu służb. Mimo wszystko premiera doszła do skutku, głównie dzięki ingerencji przedstawicielstwa Unii Europejskiej, które od początku było zaangażowane w projekt, a także decyzji o podjęciu ryzyka przez teatr oraz odwadze grających w spektaklu aktorek.

 

Nie był to zresztą pierwszy raz, kiedy reżyser teatralny Jakub Skrzywanek poruszył temat wzbudzający zainteresowanie i kontrowersje wśród widowni, mediów oraz osób zaangażowanych politycznie i aktywistycznie. Laureat poprzedniej edycji Lauru Konrada ma na swoim koncie m.in. spektakl MEIN KAMPF bazujący na książce Adolfa Hitlera, sceniczną opowieść o ostatnich chwilach Jana Pawła II – bardzo kontrowersyjny i obrazoburczy ŚMIERĆ JANA PAWŁA II, przedstawienie o psychiatrii dziecięcej i młodzieży LGBTQ+: SPARTAKUS. MIŁOŚĆ W CZASACH ZARAZY, a także operę o złych warunkach mieszkaniowych w Polsce CZŁOWIEK Z PAPIERU. ANTYOPERA NA KREDYT.

 

Katarzyna Cetera

Zdjęcia – ARKADIUSZ £AWRYWIANIEC /organizatorzy/

 

Zobacz również:

TARNÓW I OKOLICE: PRÓBY

czyliSCHAEFFER PONOWNIE NA TARNOWSKIEJ SCENIE   Kiedy Mikołaj Grabowski sięga po Schaeffera możemy mieć pewność, że znów robi to z wyczuciem oraz doskonałym rozumieniem materii teatralnej – relacjonuje nasza krakowska recenzentka Katarzyna Cetera. Może dlatego

Czytaj więcej....

Smutny Dzień Teatru

W tym roku wyjątkowy dla ludzi związanych z tarnowską sceną. Bowiem tego dnia, 27 marca 2025,o godz. 15 odbędą się uroczystości pogrzebowe Ewy Czajkowskiej – Smożewskiej, tarnowskiej aktorki przez wiele lat występującej na deskach Solskiego

Czytaj więcej....
Poprzedni
Następny

 

  jak
  Babcia
  przy
  furtce
  stoi

 

  cierpiąc
  na
  zawroty
  historii

 

  Ryszard S.

MALOWANIE SŁOWEM

Ryszard Smagacz

Tryptyk Katyński część I

 

Część I

 

            1940 – 2010 Katyń

to

dla Polaków

ziemia

święta i przeklęta

wojenna

dwie daty

dwie listy

ale

od

teraz

pamięć jedna

 

wtedy

bezimienny guzik

z orzełkiem

teraz

obrączka

z imieniem

prezydenta

 

wtedy

strzały w tył głowy

i milczący las

wokół

teraz

salwy honorowe

Zygmunt i Wawel

i pokój

także my

jakby

nie ci

sami

oby

 

CZYTAJ DALEJ

 

Teatr Nie Teraz

Galeria Mistrzów:

Najnowsze spektakle:

MINIATURA TEATRALNA
PREMIERA
12 października 2024, Dwór Brzozówka w Tomicach k/ Warszawy

PREMIERA
5 października 2024, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
11 października 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA
8 marca 2024, Muzeum Wsi Radomskiej
15 marca 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

8 lipca 2023, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

PREMIERA
18 marca 2023, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

28 września 2022, Łomża

10 wrzesień 2022 – Suchowola koło Białegostoku
16 wrzesień 2022 – Strachocina koło Sanoka

8 wrzesień 2022 – Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
14 wrzesień 2022 – Gliwice

Pierwsza premiera online – grudzień 2020

dworek M. Konopnickiej w Żarnowcu

Lipiec 2020

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Listopad 2019

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Spektakl teatralny w wykonaniu adeptów TNT

Arkadia – Sybir – Powrót do nieswojego domu

kwiecień 2019

listopad 2018 – Opole

październik 2017 – Tuchów – Kraków – Warszawa
październik 2016 – Tarnów Ratusz
marzec 2016 – Tuchów klasztor
luty 2016 – Warszawa – Galeria Porczyńskich
sierpień 2015 – Ołpiny
listopad 2014/2015 – Tuchów, Ołpiny /Wymarsz/
październik 2014 – Warszawa Żoliborz – Dom Pielgrzyma „Amicus”
lipiec 2013 – Synagoga – Dąbrowa Tarnowska
kwiecień 2012 – Warszawa – Więzienie na Rakowieckiej

maj 2011 – Warszawa – Muzeum Niepodleglości

grudzień 2010 – Hotel Tarnovia
maj – czerwiec 2003 Peregrynacja z kopią Veraikonu: Nowy Sącz, Stary Sącz, Just, Rożnów, Tropie, Jamna, Lipnica Murowana,  Nowy Wiśnicz, Szczepanów, Zabawa, Zawada, Tarnów 

_______________________

SPOTKANIA

_______________________

więcej na www.nieteraz.pl 
www.tarnowskikurierkulturalny.pl

YouTube