Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.​

Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.

Ośrodek Praktyk Artystycznych w Rudzie Kameralnej
Nowa siedziba Teatru Nie Teraz

PARTNER MEDIALNY

ZAPOWIEDZI | PATRONAT MEDIALNY

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
prezentuje
7 odcinkowy miniserial „OPOWIEŚCI TEATRALNE”


W tym unikalnym projekcie udział bierze red. naczelny n/portalu.

______________________________

MALOWANE SŁOWEM

Malowane przez: Tomasza Habiniaka

Wiersze autorstwa: Ryszarda Smagacza

REDAKTOR NACZELNY

* * *

 

już

wieczór

 

kończę

kolejny

wiersz

 

chociaż

wciąż

 

stoję

w

progu

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

nie

recytuję

już

 

swoich

wierszy

 

pod

pomnikiem

Mickiewicza

 

teraz

słuchają

mnie

 

jeno

brzozy

i

ikony

 

z nich

czerpię

siłę

 

na

dalszy

bochen

czasu

 

Ryszard S.

______________________________

Panie

 

nie

dopuść

by

moje

słowa

przerastały

twoją

prawdę

 

Ryszard S.

______________________________

Wahadło

 

wiersz

to taniec

            z

chaosem

w

którym

panuje

porządek

—————————–

wiersze

pisuję

sam

      nie

wiem

jak

i

dopiero

gdy

powstaną

widzę

com

uczynił

———————————

poeta

zawsze

stoi

w

punkcie

wyjścia

co

wcale

          nie

wyklucza

między

planetarnych

rajz

 

Ryszard S.

______________________________

globalna

pandemia

 

ubrała

           nas

w kagańce

na twarzy

i

ostęplowała

nam

         dusze

a

chorzy z

urojenia

lekarze

zamiast

leczyć

wypisują

akty

      zgonu

 

Polska

jeszcze

się broni

 

niczym

Reduta

Ordona

 

przed

           tą

bolszewicką

zarazą

i

nie zginie

póki

          my

żyjemy

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

jestem

starym 

człowiekiem

 

który woli

 

czytać

i

myśleć

 

pisać

i

milczeć

 

inaczej

 

niż

       nasze 

covidowe

dzieci

 

dla

których

nie ma

      przed

         i po

 

jest teraz



________________________



zaszczep

dziecku

 

bojaźń 

bożą

 

nie

preparat

 

Ryszard S.

______________________________

Poprzedni
Następny

______________________________

Perun:

Z premedytacją nie oglądam TV.

Telewizor u mnie siedzi w pudle już piąty rok. W ten wyjazdowy weekend miałem przykrą przyjemność zapoznać się z repertuarem różnych stacji korzystając z zastanego odbiornika TV. Po takiej przerwie dostrzega się znaczące różnice i niestety regres kultury.
To, co zobaczyłem i posłuchałem tak bardzo mnie przeraziło i tak bardzo mną wstrząsnęło, że obawiam się, że nie dam rady opisać tego odczucia. Przestraszyłem się zdając sobie sprawę z tego jaka masa rodaków jest karmiona szambem.
Do tej chwili mam wykrzywione usta z wielkim niesmakiem po obejrzeniu fragmentów programów informacyjnych, a także popularno-rozrywkowych. To jest kompletne dno szambowozu!!!
Dziennikarze – błaźni, aroganci, klakierzy i ignoranci, którzy kilkadziesiąt lat temu nie zdaliby matury.
Politycy „polemizujący” w TV – takie typy spotykaliśmy w XX wieku w zieleni miejskiej lub w PGR-ach.
Naukowcy – kilku karierowiczów żądnych kasy za udział w reklamach.
Ludzie kultury i sztuki – kompletny brak.
Gdzie się podziały programy, w których wykształceni, z nieprzeciętną inteligencją, kulturalni redaktorzy dawali wzór szlachetnej osobistej i społecznej postawy? Gdzie wywiało autorytety – ludzi nauki, kultury i sztuki?
W zamian mamy głupkowate seriale lub programy, w których zestaw nieokrzesanych prymitywnych i wulgarnych osób, siedząc na kanapie przed TV, żłopiąc piwo i pierdząc, mówi- „ocenia”, co jest fajne, a co niefajne, kształtuje opinię widzów. Ogląda ich podobno 70-90% społeczeństwa, które ma teraz potwierdzenie, że to jak żyją i jak się zachowują jest w porządku (jest OK i COOL!).
SKANDAL!!!  SKANDAL!!!   SKANDAL!!!
Misja kulturalna programów telewizyjnych rozmyła się gdzieś już dawno temu i nie wiadomo, czy powróci.
Jest zgoda społeczeństwa na to wszystko.
Najważniejsze w państwie osoby muszą znać ten stan rzeczy – aprobują to nie wyrażając jakiegokolwiek sprzeciwu.
Ludzie – zróbmy coś z tym, bo intelekt naszego narodu umiera na naszych oczach i na nasze życzenie!
Jesteśmy otumaniani repertuarem TV oraz coraz większą ilością dostępnego oficjalnie i legalnie alkoholu (dorosłe i mądre osoby korzystają z umiarem, ale ile takich jest? Albo ta młodzież popisująca się przed rówieśnikami?)
Jak kiedyś kolonizatorzy rozpijali rdzennych mieszkańców Ameryki, tak dziś poprzez alkohol i tragiczny poziom intelektualny programów morduje się bezkrwawo Polaków!
Alkohol sprzedawany na stacjach benzynowych!!!
To świadectwo NARODOWEGO KRETYNIZMU, UPODLENIA I PONIŻENIA, którego doczekaliśmy się w XXI wieku.
Do tego dochodzi skrajnie fatalna polityka wewnętrzna i zewnętrzna rządu, która doprowadziła do tego, że Polacy są skłóceni nawet ze swoimi najbliższymi, a żaden z sąsiadów już nas nie lubi.
Rzucą jeszcze więcej kiełbasy na grilla, puszek piwa i małpeczek w popularnych sklepach, pokażą w TV zawody pływackie w moczu i będzie można podzielić się Polską jak resztką kilkudniowej pleśniejącej pizzy!!!
Kulturalna Polsko gdzie jesteś?!
Mądry Polaku przed szkodą gdzie jesteś?!
P.S.
Pominąłem opis kilku programów.
To się w głowie nie mieści, to nie przechodzi przez usta, ani przez klawiaturę.
O mechanizmach manipulacji też nie wspominam. To zagrożenie jest/powinno być dla wszystkich oczywiste.
Niezmiennie polecam lekturę – Gustav le Bon, „Psychologia tłumu”

Piotr Barszczowski (fb)

BOŻENA KWIATKOWSKA przedstawia swoje obrazy i wiersze

O TYM I OWYM 229

Dekalog Polaka

„…Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z ktorej wzrosłeś.

Wszystko, czymś jest,
po Bogu mnie zawdzięczasz.

 

1. Nie będziesz miał ukochania
 ziemskiego nade mnie.

2. Nie będziesz wzywał imienia Polski
 dla własnej chwały,
 kariery albo nagrody.

3. Pamiętaj, abyś Polsce oddał bez wahania
 majątek, szczęście osobiste i życie.

4. Czcij Polskę, Ojczyznę twoją,
 jak matkę rodzoną.

5. Z wrogami Polski walcz wytrwale
do ostatniego tchu, do ostatniej kropli
krwi w żyłach twoich.

6. Walcz z własnym wygodnictwem i tchórzostwem.
Pamiętaj, że tchórz nie może być Polakiem.

7. Bądź bez litości dla zdrajców
imienia polskiego.

8. Zawsze i wszędzie śmiało stwierdzaj,
że jesteś Polakiem.

9. Nie dopuść, by wątpiono w Polskę.

10. Nie pozwól, by ubliżano Polsce,
poniżając Jej wielkość i Jej zasługi,
Jej dorobek i Majestat.

 

Będziesz miłował Polskę
pierwszą po Bogu miłością.
Bedziesz Ją miłował więcej
niż siebie samego”.

Zofia Kossak-Szczucka

PITAVALE - 113

wg. Jerzego Reutera

Miłość w teatrze

To nie tylko sceniczne dramaty, pisane przez wielkich dramaturgów, to także zwykła proza życia, schowana gdzieś głęboko za tajemniczymi kulisami, w garderobach, pracowniach i emocjach, jakże ważnych dla każdego artysty. To raczej zrozumiałe, że życie na scenie musi przenosić się gdzieś głębiej i odciskać swoje piętno na dniu codziennym uczestników tego niecodziennego dell`arte. Pan elektryk z tarnowskiego teatru był młodym i bardzo przystojnym mężczyzną, a mało tego, był nad wyraz ambitny i rządny wejścia na scenę w jakiejś wyrazistej pozie, by zaimponować wszystkim. Jednak pozostałoby to w sferze nocnych marzeń, gdyby do naszego teatru nie została zatrudniona młoda, tuż po studiach, piękna aktorka. A byla tak powabna, że skupiała na sobie gorący wzrok wszystkich mężczyzn i zadrosne spojrzenia kobiet. Elektryk – tak go nazwiemy, by nie urągać jego pamięci – zakochał się od pierwszego wejrzenia, co było zawsze widoczne na oświetlanej przez niego scenie i rozpoczął powolne eksponowanie przed wybranką swoich wdzięków.

Pitaval 113

PO SĄSIEDZKU: NAGRODY ROZDANE

czyli

61 RZESZOWSKIE SPOTKANIA TEATRALNE PRZESZŁY DO HISTORII.

 

Organizowane od 1961 roku Rzeszowskie Spotkania Teatralne, znane również jako Festiwal Nowego Teatru, już rok temu powróciły w nowej odsłonie – relacjonuje nasza krakowska korespondentka Katarzyna Cetera. W tym roku druga edycja Festiwalu Arcydzieł odbywała się w Teatrze im Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie od 10 do 19 listopada. Impreza po raz kolejny stała się przestrzenią do refleksji nad wartościami klasycznymi w kontekście zjawisk współczesnych.

 

Główny nurt festiwalu zawierał nowe interpretacje dzieł mistrzów swojego gatunku, znaleźliśmy więc w programie aż trzy dzieła Juliusza Słowackiego, ale również Sławomira Mrożka czy Williama Shakespeare’a. Po każdym spektaklu odbywały się spotkania z jego twórcami w ramach cyklu Rozmowy o teatrze, prowadził je znakomity dziennikarz Radia Rzeszów Adam Głaczyński. Wszystkie spektakle nurtu głównego, wzięły udział w konkursie i podlegały ocenie Jury w składzie: reżyserka Anna Augustynowicz, krytyk teatralny Jacek Sieradzki, aktorka Anna Sroka-Hryń i profesor Uniwersytetu Rzeszowskiego Jan Wolski. Jurorzy przyznali 10 nagród indywidualnych […] dla artystów, którzy w najciekawszy i najbardziej twórczy sposób potrafili sprostać wyzwaniom stawianym przez arcydzieła literatury – powiedział Jacek Sieradzki, odczytujący werdykt jurorów.

 

Najwięcej nagród zgarnęły zespoły z Legnicy, Krakowa i Zakopanego. Przedstawień nie robi się dla nagród, ale bardzo przyjemnie jest być pochwalonym. W każdym wieku – podsumował Piotr Cieplak, odbierając nagrodę za reżyserię SNU SREBRNEGO SALOMEI w Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy. Nagrody otrzymali również aktorzy, grający w tym spektaklu: Magdalena Biegańska za rolę Salomei i Mateusz Krzyk za rolę Semenki.

 

Festiwalowe laury powędrowały do: Piotra Łakomika za rolę Paganiniego/Rzeźnika w RZEŹNI Sławomira Mrożka wystawionej przez Teatr im. Witkiewicza; Małgorzaty Bogajewskiej, reżyserki przedstawienia ŚMIERĆ KOMIWOJAŻERA Arthura Millera w Teatrze Ludowym w Krakowie oraz dla odtwórców ról w tym spektaklu: Piotra Pilitowskiego i Beaty Schimscheiner

.

Nagrodzono także Edwarda Linde-Lubaszenkę, grającego Króla Fezu w inscenizacji dramatu Juliusza Słowackiego KSIĄŻĘ NIEZŁOMNY w reżyserii Małgorzaty Warsickiej – to z kolei produkcja Narodowego Starego Teatru w Krakowie – oraz Karola Nepelskiego, twórcy muzyki do tego przedstawienia.

 

Jurorzy – ku mojemu bezbrzeżnemu zdumieniu – pominęli w nagrodach nie tylko Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, który przedstawił rzadko grane dzieło Shakespeare’a MIARKA ZA MIARKĘ w reż. Dana Jemmetta, ale również twórców świetnego lubelskiego (Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie) spektaklu NOWY WSPANIAŁY ŚWIAT w reżyserii Piotra Ratajczaka. Znalazła się natomiast nagroda dla gospodarzy, czyli Teatru im. Wandy Siemaszkowej. Otrzymała ją Barbara Napieraj za rolę Astrologa w MARII STUART w reżyserii Martyny Łyko. Premiera tego spektaklu odbyła się w sobotę, 18 listopada, podczas festiwalu.

 

Grand prix festiwalu, Nagroda Wanda 2023 Festiwalu Arcydzieł trafiła do teatru z Legnicy. Chcę tę nagrodę dedykować prezydentowi Miasta Legnicy, który nie ustaje w walce o zamknięcie teatru – powiedział Jacek Głomb, tarnowianin, dyrektor Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, odbierając ją za przedstawienie SEN SREBRNY SALOMEI na zakończenie drugiej edycji rzeszowskiego Festiwalu Arcydzieł.

 

Swoje nagrody przyznała również festiwalowa publiczność. Rzeszowscy widzowie oczywiście nie zawiedli i jednoznacznie, z ogromną przewagą nad rywalami, przyznało swoją nagrodę spektaklowi NOWY WSPANIAŁY ŚWIAT w wykonaniu Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie. Był to również mój festiwalowy faworyt.

Tekst obu protokołów zamieszczamy na naszych łamach.

 

Podobnie jak w latach ubiegłych, drugiej odsłonie Festiwalu Arcydzieł, towarzyszyły czytania performatywne dramatów powstałych w ramach Sceny Nowej Dramaturgii, organizowanej przez Teatr im. W. Siemaszkowej. Duety autor + reżyser, powstałe w wyniku teatralnego speed datingu, miały okazję przedstawić przed publicznością efekty swojej pracy.

 

Tegoroczne „tymczasowe mariaże” przedstawiły nam trzy propozycje: MIESZKANIE DO WYNAJĘCIA Marcina Miętusa w reżyserii Agaty Koszulińskiej chyba nie było do końca przemyślaną propozycją (choć sam pomysł uważam za dość ciekawy a i temat dość aktualny), natomiast niezwykle ujmujący dla mnie był tekst zatytułowany LUTER/VON BORA Adriana Szafrańskiego w reżyserii Weroniki Kuśmider a ŚMIERĆ PRZED KOŃCEM OKRESU ROZLICZENIOWEGO – tekst Łukasza Wójcickiego w reżyserii Olgi Ciężkowskiej – to moim zdaniem prawdziwy hit. Warto też zauważyć, że w tych trzech czytaniach performatywnych wziął udział cały – dość liczny przecież – zespół aktorski Teatru im. Wandy Siemaszkowej.

 

Galę finałową festiwalu uświetnił spektakl- petarda: KRUCHOŚĆ WODORU.DEMARCZYK według pomysłu i w reżyserii Katarzyny Chlebny, aktorki niezwykłej, grającej wstrząsająco tytułową rolę w towarzystwie świetnego Piotra Siekluckiego. Przedstawienie Teatru Nowego Proxima z Krakowa rzeczywiście wycisnęło łzy z oczu większości rzeszowskiej widowni. Spektakl jest w stałym repertuarze teatru, więc tarnowscy widzowie mogą je bez trudu obejrzeć, przecież nie tylko Rzeszów, ale i Kraków jest blisko, po sąsiedzku.

 

Podczas uroczystej gali finałowej, jeszcze przed oficjalnym zamknięciem festiwalu dyrektor Teatru im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie Jan Nowara oficjalnie zapowiedział, że jego zespól pracuje już nad kolejną edycją wydarzenia: – Już otrzymaliśmy środki od samorządu województwa podkarpackiego – nie ukrywał radości dyrektor Siemaszki.

 

Katarzyna Cetera

Zdjęcia – organizatorzy

 

NAGRODA JURY NURTU GŁÓWNEGO

61. RZESZOWSKICH SPOTKAŃ TEATRALNYCH – 02. FESTIWALU ARCYDZIEŁ

Jury w składzie:

Anna Augustynowicz

Anna Sroka-Hryń

Jacek Sieradzki

Jan Wolski

po obejrzeniu wszystkich spektakli konkursowych podczas 61. Rzeszowskich Spotkań Teatralnych – 02. Festiwalu Arcydzieł w Rzeszowie w dniach 10-18 listopada 2023 r.:

Książę niezłomny Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie w reż. Małgorzaty Warsickiej

Miarka za miarkę Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach w reż. Dana Jemmetta

Sen srebrny Salomei Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy w reż. Piotra Cieplaka

Nowy wspaniały świat Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie w reż. Piotra Ratajczaka

Śmierć komiwojażera Teatru Ludowego w Krakowie w reż. Małgorzaty Bogajewskiej

Rzeźnia Teatru im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Zakopanem w reż. Andrzeja St. Dziuka

Maria Stuart Teatru im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie w reż. Martyny Łyko

Odbyło posiedzenie dnia 18 listopada 2023 r. i przyznało nagrody:

  • Nagrodę za nieoczywiste piękno postaci Salomei w Śnie srebrnym Salomei Juliusza Słowackiego w spektaklu Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy otrzymuje Magdalena Biegańska;
  • Nagrodę za gęste psychologicznie, niesentymentalne odczytanie reżyserskie Śmierci komiwojażera Arthura Millera w Teatrze Ludowym w Krakowie otrzymuje Małgorzata Bogajewska;
  • Nagrodę za reżyserskie wydobycie przenikliwego dramatyzmu, o nieprzemijającej –niestety – aktualności ze Snu srebrnego Salomei Juliusza Słowackiego w spektaklu Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy otrzymuje Piotr Cieplak;
  • Nagrodę za poruszającą i dotkliwą w swej powściągliwości środków aktorskich rolę Semenki w Śnie srebrnym Salomei z Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy otrzymuje Mateusz Krzyk;
  • Nagrodę za kunszt aktorski, za bezbłędny słuch na poetyckie słowo w teatrze otrzymuje grający Króla Fezu w inscenizacji Księcia niezłomnego z Narodowego Starego Teatru w Krakowie Edward Linde-Lubaszenko;
  • Nagrodę za wielobarwną, pomysłowo zbudowaną ruchem i słowem rolę Paganiniego/Rzeźnika w Rzeźni Sławomira Mrożka wystawionej przez Teatr im. Witkiewicza z Zakopanego otrzymuje Piotr Łakomik;
  • Nagrodę za celne wydobycie sensu zapisanego w poezji Słowackiego i wiarę w istnienie ciszy na scenie w roli Astrologa w Marii Stuart w Teatrze im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie otrzymuje Barbara Napieraj;
  • Nagrodę za muzykę do Księcia niezłomnego z Narodowego Starego Teatru w Krakowie, współkreującą świat spektaklu i podbijającą jego sensy, a przy tym niezwykle oryginalną otrzymuje Karol Nepelski;
  • Nagrodę za wystudiowaną w każdym geście, bogatą kreację człowieka z krańcową rozpaczą broniącego się przed życiową klęską – Willy’ego Lomana w Śmierci komiwojażera Arthura Millera z Teatru Ludowego w Krakowie otrzymuje Piotr Pilitowski;
  • Nagrodę za szlachetnie poprowadzoną rolę Lindy Loman w Śmierci komiwojażera Arthura Millera z Teatru Ludowego w Krakowie a także za ważny w teatrze kunszt aktorskiego partnerowania otrzymuje Beata Schimscheiner.

Nagrodę główną Festiwalu Arcydzieł, statuetkę „Wanda” jury postanowiło przyznać – za najoryginalniejsze i najbardziej twórcze odczytanie klasycznego tekstu – Teatrowi im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy za Sen srebrny Salomei.

 

NAGRODA PUBLICZNOŚCI

Komisja w składzie:

Marta Bieszczad

Renata Pisarek

Krystyna Przebieradło

Wioletta Ptak

odbyła posiedzenie 18 listopada 2023 r. i przeliczyła głosy oddane przez publiczność przy zastosowaniu współczynnika procentowego stanowiącego stosunek faktycznie oddanych głosów do łącznej sumy punktów przyznanych przez widzów danemu spektaklowi. 

W wyniku zastosowanej metody poszczególne spektakle zajęły następujące miejsca uzyskując po przeliczeniu poniższą ilość punków:

255 punktów: Sen srebrny Salomei Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy

355 punktów: Rzeźnia Teatru im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Zakopanem

555 punktów: Miarka za miarkę Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach

702 punkty: Maria Stuart Teatru im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie

816 punktów: Śmierć komiwojażera Teatru Ludowego w Krakowie

901 punktów: Książę niezłomny Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej
w Krakowie

NAGRODĘ PUBLICZNOŚCI zdobywając 1052 punkty otrzymuje spektakl Nowy wspaniały świat Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie.

 

Zobacz również:

TARNÓW I OKOLICE: PRÓBY

czyliSCHAEFFER PONOWNIE NA TARNOWSKIEJ SCENIE   Kiedy Mikołaj Grabowski sięga po Schaeffera możemy mieć pewność, że znów robi to z wyczuciem oraz doskonałym rozumieniem materii teatralnej – relacjonuje nasza krakowska recenzentka Katarzyna Cetera. Może dlatego

Czytaj więcej....

Smutny Dzień Teatru

W tym roku wyjątkowy dla ludzi związanych z tarnowską sceną. Bowiem tego dnia, 27 marca 2025,o godz. 15 odbędą się uroczystości pogrzebowe Ewy Czajkowskiej – Smożewskiej, tarnowskiej aktorki przez wiele lat występującej na deskach Solskiego

Czytaj więcej....

Przez Twe święte zmartwychwstanie,
z grzechów powstać daj nam, Panie

Każdemu z Was, każdemu kto w Waszym
sercu ma choć miejsca odrobinę

wszelakości dobrej a Bożej
w czas WIELKIEJ NOCY
Anno Domini 2025
życzy Teatr Nie Teraz
oraz Tarnowski Kurier Kulturalny

Poprzedni
Następny

 

  jak
  Babcia
  przy
  furtce
  stoi

 

  cierpiąc
  na
  zawroty
  historii

 

  Ryszard S.

MALOWANIE SŁOWEM

Ryszard Smagacz

Tryptyk Katyński część I

 

Część I

 

            1940 – 2010 Katyń

to

dla Polaków

ziemia

święta i przeklęta

wojenna

dwie daty

dwie listy

ale

od

teraz

pamięć jedna

 

wtedy

bezimienny guzik

z orzełkiem

teraz

obrączka

z imieniem

prezydenta

 

wtedy

strzały w tył głowy

i milczący las

wokół

teraz

salwy honorowe

Zygmunt i Wawel

i pokój

także my

jakby

nie ci

sami

oby

 

CZYTAJ DALEJ

 

Teatr Nie Teraz

Galeria Mistrzów:

Najnowsze spektakle:

MINIATURA TEATRALNA
PREMIERA
12 października 2024, Dwór Brzozówka w Tomicach k/ Warszawy

PREMIERA
5 października 2024, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
11 października 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA
8 marca 2024, Muzeum Wsi Radomskiej
15 marca 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

8 lipca 2023, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

PREMIERA
18 marca 2023, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

28 września 2022, Łomża

10 wrzesień 2022 – Suchowola koło Białegostoku
16 wrzesień 2022 – Strachocina koło Sanoka

8 wrzesień 2022 – Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
14 wrzesień 2022 – Gliwice

Pierwsza premiera online – grudzień 2020

dworek M. Konopnickiej w Żarnowcu

Lipiec 2020

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Listopad 2019

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Spektakl teatralny w wykonaniu adeptów TNT

Arkadia – Sybir – Powrót do nieswojego domu

kwiecień 2019

listopad 2018 – Opole

październik 2017 – Tuchów – Kraków – Warszawa
październik 2016 – Tarnów Ratusz
marzec 2016 – Tuchów klasztor
luty 2016 – Warszawa – Galeria Porczyńskich
sierpień 2015 – Ołpiny
listopad 2014/2015 – Tuchów, Ołpiny /Wymarsz/
październik 2014 – Warszawa Żoliborz – Dom Pielgrzyma „Amicus”
lipiec 2013 – Synagoga – Dąbrowa Tarnowska
kwiecień 2012 – Warszawa – Więzienie na Rakowieckiej

maj 2011 – Warszawa – Muzeum Niepodleglości

grudzień 2010 – Hotel Tarnovia
maj – czerwiec 2003 Peregrynacja z kopią Veraikonu: Nowy Sącz, Stary Sącz, Just, Rożnów, Tropie, Jamna, Lipnica Murowana,  Nowy Wiśnicz, Szczepanów, Zabawa, Zawada, Tarnów 

_______________________

SPOTKANIA

_______________________

więcej na www.nieteraz.pl 
www.tarnowskikurierkulturalny.pl

YouTube