Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.​

Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.

Ośrodek Praktyk Artystycznych w Rudzie Kameralnej
Nowa siedziba Teatru Nie Teraz

PARTNER MEDIALNY

ZAPOWIEDZI | PATRONAT MEDIALNY

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
prezentuje
7 odcinkowy miniserial „OPOWIEŚCI TEATRALNE”


W tym unikalnym projekcie udział bierze red. naczelny n/portalu.

______________________________

MALOWANE SŁOWEM

Malowane przez: Tomasza Habiniaka

Wiersze autorstwa: Ryszarda Smagacza

REDAKTOR NACZELNY

* * *

 

już

wieczór

 

kończę

kolejny

wiersz

 

chociaż

wciąż

 

stoję

w

progu

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

nie

recytuję

już

 

swoich

wierszy

 

pod

pomnikiem

Mickiewicza

 

teraz

słuchają

mnie

 

jeno

brzozy

i

ikony

 

z nich

czerpię

siłę

 

na

dalszy

bochen

czasu

 

Ryszard S.

______________________________

Panie

 

nie

dopuść

by

moje

słowa

przerastały

twoją

prawdę

 

Ryszard S.

______________________________

Wahadło

 

wiersz

to taniec

            z

chaosem

w

którym

panuje

porządek

—————————–

wiersze

pisuję

sam

      nie

wiem

jak

i

dopiero

gdy

powstaną

widzę

com

uczynił

———————————

poeta

zawsze

stoi

w

punkcie

wyjścia

co

wcale

          nie

wyklucza

między

planetarnych

rajz

 

Ryszard S.

______________________________

globalna

pandemia

 

ubrała

           nas

w kagańce

na twarzy

i

ostęplowała

nam

         dusze

a

chorzy z

urojenia

lekarze

zamiast

leczyć

wypisują

akty

      zgonu

 

Polska

jeszcze

się broni

 

niczym

Reduta

Ordona

 

przed

           tą

bolszewicką

zarazą

i

nie zginie

póki

          my

żyjemy

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

jestem

starym 

człowiekiem

 

który woli

 

czytać

i

myśleć

 

pisać

i

milczeć

 

inaczej

 

niż

       nasze 

covidowe

dzieci

 

dla

których

nie ma

      przed

         i po

 

jest teraz



________________________



zaszczep

dziecku

 

bojaźń 

bożą

 

nie

preparat

 

Ryszard S.

______________________________

Poprzedni
Następny

______________________________

Perun:

Z premedytacją nie oglądam TV.

Telewizor u mnie siedzi w pudle już piąty rok. W ten wyjazdowy weekend miałem przykrą przyjemność zapoznać się z repertuarem różnych stacji korzystając z zastanego odbiornika TV. Po takiej przerwie dostrzega się znaczące różnice i niestety regres kultury.
To, co zobaczyłem i posłuchałem tak bardzo mnie przeraziło i tak bardzo mną wstrząsnęło, że obawiam się, że nie dam rady opisać tego odczucia. Przestraszyłem się zdając sobie sprawę z tego jaka masa rodaków jest karmiona szambem.
Do tej chwili mam wykrzywione usta z wielkim niesmakiem po obejrzeniu fragmentów programów informacyjnych, a także popularno-rozrywkowych. To jest kompletne dno szambowozu!!!
Dziennikarze – błaźni, aroganci, klakierzy i ignoranci, którzy kilkadziesiąt lat temu nie zdaliby matury.
Politycy „polemizujący” w TV – takie typy spotykaliśmy w XX wieku w zieleni miejskiej lub w PGR-ach.
Naukowcy – kilku karierowiczów żądnych kasy za udział w reklamach.
Ludzie kultury i sztuki – kompletny brak.
Gdzie się podziały programy, w których wykształceni, z nieprzeciętną inteligencją, kulturalni redaktorzy dawali wzór szlachetnej osobistej i społecznej postawy? Gdzie wywiało autorytety – ludzi nauki, kultury i sztuki?
W zamian mamy głupkowate seriale lub programy, w których zestaw nieokrzesanych prymitywnych i wulgarnych osób, siedząc na kanapie przed TV, żłopiąc piwo i pierdząc, mówi- „ocenia”, co jest fajne, a co niefajne, kształtuje opinię widzów. Ogląda ich podobno 70-90% społeczeństwa, które ma teraz potwierdzenie, że to jak żyją i jak się zachowują jest w porządku (jest OK i COOL!).
SKANDAL!!!  SKANDAL!!!   SKANDAL!!!
Misja kulturalna programów telewizyjnych rozmyła się gdzieś już dawno temu i nie wiadomo, czy powróci.
Jest zgoda społeczeństwa na to wszystko.
Najważniejsze w państwie osoby muszą znać ten stan rzeczy – aprobują to nie wyrażając jakiegokolwiek sprzeciwu.
Ludzie – zróbmy coś z tym, bo intelekt naszego narodu umiera na naszych oczach i na nasze życzenie!
Jesteśmy otumaniani repertuarem TV oraz coraz większą ilością dostępnego oficjalnie i legalnie alkoholu (dorosłe i mądre osoby korzystają z umiarem, ale ile takich jest? Albo ta młodzież popisująca się przed rówieśnikami?)
Jak kiedyś kolonizatorzy rozpijali rdzennych mieszkańców Ameryki, tak dziś poprzez alkohol i tragiczny poziom intelektualny programów morduje się bezkrwawo Polaków!
Alkohol sprzedawany na stacjach benzynowych!!!
To świadectwo NARODOWEGO KRETYNIZMU, UPODLENIA I PONIŻENIA, którego doczekaliśmy się w XXI wieku.
Do tego dochodzi skrajnie fatalna polityka wewnętrzna i zewnętrzna rządu, która doprowadziła do tego, że Polacy są skłóceni nawet ze swoimi najbliższymi, a żaden z sąsiadów już nas nie lubi.
Rzucą jeszcze więcej kiełbasy na grilla, puszek piwa i małpeczek w popularnych sklepach, pokażą w TV zawody pływackie w moczu i będzie można podzielić się Polską jak resztką kilkudniowej pleśniejącej pizzy!!!
Kulturalna Polsko gdzie jesteś?!
Mądry Polaku przed szkodą gdzie jesteś?!
P.S.
Pominąłem opis kilku programów.
To się w głowie nie mieści, to nie przechodzi przez usta, ani przez klawiaturę.
O mechanizmach manipulacji też nie wspominam. To zagrożenie jest/powinno być dla wszystkich oczywiste.
Niezmiennie polecam lekturę – Gustav le Bon, „Psychologia tłumu”

Piotr Barszczowski (fb)

BOŻENA KWIATKOWSKA przedstawia swoje obrazy i wiersze

O TYM I OWYM 229

Dekalog Polaka

„…Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z ktorej wzrosłeś.

Wszystko, czymś jest,
po Bogu mnie zawdzięczasz.

 

1. Nie będziesz miał ukochania
 ziemskiego nade mnie.

2. Nie będziesz wzywał imienia Polski
 dla własnej chwały,
 kariery albo nagrody.

3. Pamiętaj, abyś Polsce oddał bez wahania
 majątek, szczęście osobiste i życie.

4. Czcij Polskę, Ojczyznę twoją,
 jak matkę rodzoną.

5. Z wrogami Polski walcz wytrwale
do ostatniego tchu, do ostatniej kropli
krwi w żyłach twoich.

6. Walcz z własnym wygodnictwem i tchórzostwem.
Pamiętaj, że tchórz nie może być Polakiem.

7. Bądź bez litości dla zdrajców
imienia polskiego.

8. Zawsze i wszędzie śmiało stwierdzaj,
że jesteś Polakiem.

9. Nie dopuść, by wątpiono w Polskę.

10. Nie pozwól, by ubliżano Polsce,
poniżając Jej wielkość i Jej zasługi,
Jej dorobek i Majestat.

 

Będziesz miłował Polskę
pierwszą po Bogu miłością.
Bedziesz Ją miłował więcej
niż siebie samego”.

Zofia Kossak-Szczucka

PITAVALE - 113

wg. Jerzego Reutera

Miłość w teatrze

To nie tylko sceniczne dramaty, pisane przez wielkich dramaturgów, to także zwykła proza życia, schowana gdzieś głęboko za tajemniczymi kulisami, w garderobach, pracowniach i emocjach, jakże ważnych dla każdego artysty. To raczej zrozumiałe, że życie na scenie musi przenosić się gdzieś głębiej i odciskać swoje piętno na dniu codziennym uczestników tego niecodziennego dell`arte. Pan elektryk z tarnowskiego teatru był młodym i bardzo przystojnym mężczyzną, a mało tego, był nad wyraz ambitny i rządny wejścia na scenę w jakiejś wyrazistej pozie, by zaimponować wszystkim. Jednak pozostałoby to w sferze nocnych marzeń, gdyby do naszego teatru nie została zatrudniona młoda, tuż po studiach, piękna aktorka. A byla tak powabna, że skupiała na sobie gorący wzrok wszystkich mężczyzn i zadrosne spojrzenia kobiet. Elektryk – tak go nazwiemy, by nie urągać jego pamięci – zakochał się od pierwszego wejrzenia, co było zawsze widoczne na oświetlanej przez niego scenie i rozpoczął powolne eksponowanie przed wybranką swoich wdzięków.

Pitaval 113

PO SĄSIEDZKU: BOSKA KOMEDIA PO RAZ SIEDEMNASTY

czyli

WYSTARTOWALI

 

Od piątku Kraków – znacznie intensywniej niż zazwyczaj – żyje teatrem, relacjonuje nasza krakowska recenzentka Katarzyna Cetera. W Łaźni Nowej, w witrynie Narodowego Starego Teatru i w Studiu TVP w Łęgu świeci już neon z wizerunkiem Boskiego Komedianta. To od wielu lat logo tego festiwalu. Ozdobił on wiele innych festiwalowych scen, ale również klub festiwalowy, który – po raz pierwszy po remoncie – znalazł się w Bunkier Café. W Centrum Festiwalowym w Bunkrze Sztuki można kupić bilety (na niektóre wydarzenia jeszcze są, naprawdę!), wziąć udział w debatach, zaopatrzyć się w piękny katalog oraz mapki ze zniżkami do wielu miejsc festiwalowych, czy napić pysznej kawy serwowanej przez Grange Coffee. Zespół Boskiej czeka codziennie od 11 do 18; potem wszyscy podążają do teatru. Ale – jak zapewniają organizatorzy – każdy widz jest mile widziany!

 

Boska Komedia to jeden z najważniejszych festiwali teatralnych w Polsce. Od początku ma charakter wydarzenia o charakterze międzynarodowym, a z upływem lat tylko ugruntował swoją pozycję. W tej chwili jest nie tylko wydarzeniem artystycznym, ale również jako przestrzenią, gdzie prowokujące pytania i odważne projekty artystyczne kreują nową tożsamość Krakowa. Paweł Szczepanik, pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. Kultury, podczas konferencji prasowej zapowiadającej festiwal, podkreślił, że Boska Komedia to wydarzenie bez precedensu, o wielkiej wartości dla miasta.

 

Spektakle wybrane przez selekcjonerów festiwalu są prezentowane – ja co roku – w trzech sekcjach. W ramach konkursowej części INERNO, międzynarodowe jury wyłania najlepsze polskie spektakle, które zaskakują oryginalnością i wpisują się w dialog ze współczesnością. Sekcja PURGATORIO prezentuje najnowsze i najbardziej interesujące sztuki poza konkursem, natomiast nurt PARADISO poświęcony jest będzie eksperymentalnym projektom młodych twórców.

 

Selekcjonerami tegorocznej edycji festiwalu są Jacek Cieślak, Małgorzata Jabłońska, Magdalena Piekarska, Jacek Wakar oraz dyrektor artystyczny festiwalu. Jak zapowiadali, dokonali wyboru spektakli ukazujących wewnętrzną temperaturę polskiej sceny w nowej rzeczywistości politycznej. Ma to być również próba odpowiedzi na pytanie, czy polski teatr nadal pozostaje miarodajnym narzędziem pomiaru nastrojów społecznych i czy wciąż pełni rolę lustra, w którym przeglądają się artyści. Czy rzeczywiście, jak głosi hasło tegorocznej Boskiej Komedii, jesteśmy „SO FUCKING SPECIAL”? A może jedynie karmimy się tym przekonaniem, przesadnie pompując nasze ego, zatonęliśmy w procesie autokreacji, ukrywając jednocześnie rozczarowanie nową Polską i światem oraz nasze wewnętrzne zagubienie?

 

Podczas tegorocznej edycji festiwalu zaprezentowanych zostanie łącznie ponad dwadzieścia spektakli, w tym produkcje z Polski i przedstawienia zagraniczne. W konkursie INFERNO przez międzynarodowe jury będą oceniane polskie spektakle a jurorzy – Snježana Abramović Milković z Chorwacji, Francesc Casadesús i Calvó z Hiszpanii, Thobile Maphanga z Republiki Południowej Afryki, Giacomo Pedini z Włoch oraz Deepan Sivaraman z Indii – przyznają prestiżowe nagrody. Sekcja PURGATORIO zaprezentuje 8 spektakli pozakonkursowych, w tym dwa międzynarodowe. Natomiast sekcja PARADISO (7 spektakli) będzie jak co roku prezentacją młodych talentów, które podejmą się artystycznych wyzwań w poszukiwaniu własnej tożsamości teatralnej.

 

Zapowiadając siedemnastą edycję festiwalu Bartosz Szydłowski zapowiedział, że sztuka teatru będzie nieodmiennie przemawiać szczerze, bezkompromisowo, zawsze w obronie tych, których głos jest zbyt mało słyszalny. Ten festiwal nie mógłby się odbyć, gdyby nie przymierze krakowskich instytucji kultury. Szczególnie dziękuję Prezydentowi Miasta Krakowa oraz Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego za hojne wsparcie. Dziękuję także Instytutowi im. Adama Mickiewicza oraz wszystkim naszym partnerom. Dziękuję Artystom, Widzom, Wolontariuszom, wszystkim ludziom teatru oraz Zespołowi, który tę edycję przygotował. You are so fucking special! – podkreślił dyrektor festiwalu Boska Komedia. To hasło będzie towarzyszyło tegorocznej edycji festiwalu.

 

Krakowski festiwal charakteryzuje się tym, że niemożliwe jest obejrzenie wszystkich spektakli festiwalowych, trzeba dokonywać wyboru – no chyba że ktoś posiada dar bilokacji. Spektakle, na które się wybrałam to mój autorski, subiektywny wybór, ale kierowałam się też faktem, że wiele produkcji już widziałam i – mimo zachwytów i chęci – miałam możliwość wybrać takie przedstawienia, których jeszcze nie oglądałam.

 

Z całą pewnością zostaną ze mną MATKI. PIEŚŃ NA CZAS WOJNY – przedstawienie-krzyk, którym rozpoczęłam udział w tegorocznej edycji Boskiej Komedii oraz WESELE Mai Kleczewskiej – spektakl-niepokój, który widziałam drugi raz, a który bardzo polecam – obok WESELA w reżyserii Jana Klaty (no, tuż po nim).

 

Drugi festiwalowy dzień upłynął mi pod znakiem spektaklu QUANTA w reżyserii Łukasza Twarkowskiego, który – jak zapowiadali organizatorzy – jest najgorętszym polskim nazwiskiem światowego teatru. Totalny reżyser buduje na scenie bezkompromisowe wizje korzystając z warsztatu nowoczesnych technologii, połączonych z wrażliwością na wewnętrzny pejzaż aktora […]. Widzowie poddani emocjonalnej sile obrazów, wręcz doświadczają zakłócenia czasu i przestrzeni. Spektakl w Krakowie rzeczywiście traktowany był jak europejska premiera, na którą zjechali się goście z całego świata. Dwa pokazy w Studiu telewizyjnym S3 w Łęgu nie wyczerpały moim zdaniem możliwości eksploatacyjnych tego przedstawienia w Polsce.

 

Premiera QUANTY otworzyła 85. sezon artystyczny w Narodowym Teatrze Dramatycznym w Wilnie. Twarkowski rozpoczynał swoją karierę reżyserską na scenie tego teatru – w Polsce nie znalazł możliwości realizacji swoich pomysłów – dzisiaj jest jednym z najbardziej rozchwytywanych za granicą polskich reżyserów. W swoim przedstawieniu wraz z Joanną Bednarczyk – autorką sztuki – zagłębia się w fizykę kwantową. Choreografię do spektaklu stworzył Paweł Sakowicz, za scenografię odpowiada – Fabien Lédé, za muzykę – Lubomir Grzelak, autorką kostiumów jest Svenja Gassen, a autorem projekcji video – Jakub Lech. Jednym z wielu koproducentów przedstawienia jest Instytut Adama Mickiewicza.

 

Słowo quantum oznacza po łacinie ile. W fizyce kwant to najmniejsza część, taka, której nie można podzielić. Ciasta nie można kroić w nieskończoność – istnieje najmniejszy możliwy kawałek, jaki można podać gościowi. A życie składa się z kwantów zdarzeń. Wydarzenia dzieją się jedno po drugim, układając się w pewną historię. Wielość zjawisk, uczuć i powiązań zbiega się w historię, która wkracza w przeszłość, teraźniejszość i nieznaną przyszłość. Nazywamy to życiem, biografią, przeznaczeniem. Każdą opowieścią rządzi czas, który sprawia, że historie stają się zrozumiałe. Najpierw jest przyczyna, potem skutek, a akcja rodzi reakcję. Kiedy jednak czas zaczyna przyspieszać, przestaje być czasem i staje się czymś, czego natury już nie rozumiemy, mnogość zdarzeń kwantowych przestaje się uśredniać w rzeczywistość, którą można zrozumieć i dostrzec.

 

Spektakl zrobił – chyba nie tylko na mnie – ogromne wrażenie. Spodziewałam się takiego teatru totalnego, angażującego na ponad trzy błyskawicznie mijające godziny pełną uwagę widzów – przecież dwa lata temu podczas festiwalu Boska Komedia mogliśmy obejrzeć jego łotewskie przedstawienie zatytułowane ROHTKO – spektakl, w którym Twarkowski wraz z dramaturżką i autorką znakomitego tekstu Anką Herbut, zastanawiali się nad autentycznością i fałszem w sztuce. Twarkowski i teraz zaproponował wielowątkową, wielopłaszczyznową narrację, swobodnie miesza czasy i miejsca akcji, bawi się sceniczną umownością. Tamten spektakl nazywano baletem ekranów – tak, było ich wiele i każdy odgrywał niemożliwą do pominięcia rolę. Tu mieliśmy raczej balet platform – modułów, które stanowiły scenografię spektaklu. Pocieszające jest to, że na szczęście nie trzeba było nigdzie jechać, żeby zobaczyć QUANTĘ – ROHTKO oglądaliśmy aż w Opolu. Niestety, łotewskiego spektaklu – jak zapowiedział reżyser w rozmowie z Jackiem Cieślakiem – w Polsce nie zobaczymy.

 

Niedziela upłynęła w Krakowie pod znakiem forum młodych reżyserów. Potem prezentowany był SZCZĘŚLIWY SYZYF – inspirowany dziełem Alberta Camusa spektakl w reżyserii Tadeusza Pyrczaka pod koniec października miał premierę w Teatrze Łaźnia Nowa. No i PIĘKNA ZOŚKA Marcina Wierzchowskiego, którą widziałam w Kielcach (przedstawienie prezentowane jest w Teatrze Telewizji). Była też debata o jubileuszu Dwudziestolecia Teatru Łaźnia Nowa.

 

Ja niestety wybrałam się na spektakl Krzysztofa Garbaczewskiego do Cricoteki. BOOKS OF JACOB to druga część najnowszego projektu multimedialnego tego reżysera. W tym kwantowym i kabalistycznym przedstawieniu teatralnym historia Jakuba Franka ożywa jednocześnie w sześciu miejscach na świecie, w symultanicznym performansie dziejącym się w Nowym Jorku, Kolumbii, Polsce, Ukrainie, w Gruzji i Grecji nie układało się nic – a szkoda. Wiele sobie obiecywałam po tej adaptacji monumentalnej powieści Olgi Tokarczuk.

 

17. edycja festiwalu odbywa się pod hasłem You Are So Fucking Special, to słowa z utworu CREEP zespołu Radiohead. Dyrektor festiwalu Bartosz Szydłowski podkreślał, że hasło manifestuje akceptację i afirmację różnorodności. Różnorodnie jest i będzie – w ciągu kolejnych siedmiu dni festiwalowych zmagań do Krakowa przybędzie ponad setka twórców z całej Polski. Szczegółowy program i kalendarium festiwalu znajdziemy n stronie internetowej https://boskakomedia.pl/ Przybywajcie – Kraków jest przecież blisko, po sąsiedzku.

 

Kogo nagrodzą jurorzy? Kto otrzyma nagrodę główną, czyli statuetkę Boskiego Komedianta? Werdykt poznamy w przeddzień zakończenia festiwalu, czyli 14 grudnia.

 

Katarzyna Cetera

Zdjęcia – organizatorzy (https://boskakomedia.pl/

Zobacz również:

TARNÓW I OKOLICE: PRÓBY

czyliSCHAEFFER PONOWNIE NA TARNOWSKIEJ SCENIE   Kiedy Mikołaj Grabowski sięga po Schaeffera możemy mieć pewność, że znów robi to z wyczuciem oraz doskonałym rozumieniem materii teatralnej – relacjonuje nasza krakowska recenzentka Katarzyna Cetera. Może dlatego

Czytaj więcej....

Smutny Dzień Teatru

W tym roku wyjątkowy dla ludzi związanych z tarnowską sceną. Bowiem tego dnia, 27 marca 2025,o godz. 15 odbędą się uroczystości pogrzebowe Ewy Czajkowskiej – Smożewskiej, tarnowskiej aktorki przez wiele lat występującej na deskach Solskiego

Czytaj więcej....
Poprzedni
Następny

 

  jak
  Babcia
  przy
  furtce
  stoi

 

  cierpiąc
  na
  zawroty
  historii

 

  Ryszard S.

MALOWANIE SŁOWEM

Ryszard Smagacz

Tryptyk Katyński część I

 

Część I

 

            1940 – 2010 Katyń

to

dla Polaków

ziemia

święta i przeklęta

wojenna

dwie daty

dwie listy

ale

od

teraz

pamięć jedna

 

wtedy

bezimienny guzik

z orzełkiem

teraz

obrączka

z imieniem

prezydenta

 

wtedy

strzały w tył głowy

i milczący las

wokół

teraz

salwy honorowe

Zygmunt i Wawel

i pokój

także my

jakby

nie ci

sami

oby

 

CZYTAJ DALEJ

 

Teatr Nie Teraz

Galeria Mistrzów:

Najnowsze spektakle:

MINIATURA TEATRALNA
PREMIERA
12 października 2024, Dwór Brzozówka w Tomicach k/ Warszawy

PREMIERA
5 października 2024, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
11 października 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA
8 marca 2024, Muzeum Wsi Radomskiej
15 marca 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

8 lipca 2023, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

PREMIERA
18 marca 2023, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

28 września 2022, Łomża

10 wrzesień 2022 – Suchowola koło Białegostoku
16 wrzesień 2022 – Strachocina koło Sanoka

8 wrzesień 2022 – Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
14 wrzesień 2022 – Gliwice

Pierwsza premiera online – grudzień 2020

dworek M. Konopnickiej w Żarnowcu

Lipiec 2020

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Listopad 2019

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Spektakl teatralny w wykonaniu adeptów TNT

Arkadia – Sybir – Powrót do nieswojego domu

kwiecień 2019

listopad 2018 – Opole

październik 2017 – Tuchów – Kraków – Warszawa
październik 2016 – Tarnów Ratusz
marzec 2016 – Tuchów klasztor
luty 2016 – Warszawa – Galeria Porczyńskich
sierpień 2015 – Ołpiny
listopad 2014/2015 – Tuchów, Ołpiny /Wymarsz/
październik 2014 – Warszawa Żoliborz – Dom Pielgrzyma „Amicus”
lipiec 2013 – Synagoga – Dąbrowa Tarnowska
kwiecień 2012 – Warszawa – Więzienie na Rakowieckiej

maj 2011 – Warszawa – Muzeum Niepodleglości

grudzień 2010 – Hotel Tarnovia
maj – czerwiec 2003 Peregrynacja z kopią Veraikonu: Nowy Sącz, Stary Sącz, Just, Rożnów, Tropie, Jamna, Lipnica Murowana,  Nowy Wiśnicz, Szczepanów, Zabawa, Zawada, Tarnów 

_______________________

SPOTKANIA

_______________________

więcej na www.nieteraz.pl 
www.tarnowskikurierkulturalny.pl

YouTube