Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.​

Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.

Ośrodek Praktyk Artystycznych w Rudzie Kameralnej
Nowa siedziba Teatru Nie Teraz

PARTNER MEDIALNY

ZAPOWIEDZI | PATRONAT MEDIALNY

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
prezentuje
7 odcinkowy miniserial „OPOWIEŚCI TEATRALNE”


W tym unikalnym projekcie udział bierze red. naczelny n/portalu.

______________________________

MALOWANE SŁOWEM

Malowane przez: Tomasza Habiniaka

Wiersze autorstwa: Ryszarda Smagacza

REDAKTOR NACZELNY

* * *

 

już

wieczór

 

kończę

kolejny

wiersz

 

chociaż

wciąż

 

stoję

w

progu

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

nie

recytuję

już

 

swoich

wierszy

 

pod

pomnikiem

Mickiewicza

 

teraz

słuchają

mnie

 

jeno

brzozy

i

ikony

 

z nich

czerpię

siłę

 

na

dalszy

bochen

czasu

 

Ryszard S.

______________________________

Panie

 

nie

dopuść

by

moje

słowa

przerastały

twoją

prawdę

 

Ryszard S.

______________________________

Wahadło

 

wiersz

to taniec

            z

chaosem

w

którym

panuje

porządek

—————————–

wiersze

pisuję

sam

      nie

wiem

jak

i

dopiero

gdy

powstaną

widzę

com

uczynił

———————————

poeta

zawsze

stoi

w

punkcie

wyjścia

co

wcale

          nie

wyklucza

między

planetarnych

rajz

 

Ryszard S.

______________________________

globalna

pandemia

 

ubrała

           nas

w kagańce

na twarzy

i

ostęplowała

nam

         dusze

a

chorzy z

urojenia

lekarze

zamiast

leczyć

wypisują

akty

      zgonu

 

Polska

jeszcze

się broni

 

niczym

Reduta

Ordona

 

przed

           tą

bolszewicką

zarazą

i

nie zginie

póki

          my

żyjemy

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

jestem

starym 

człowiekiem

 

który woli

 

czytać

i

myśleć

 

pisać

i

milczeć

 

inaczej

 

niż

       nasze 

covidowe

dzieci

 

dla

których

nie ma

      przed

         i po

 

jest teraz



________________________



zaszczep

dziecku

 

bojaźń 

bożą

 

nie

preparat

 

Ryszard S.

______________________________

Poprzedni
Następny

______________________________

Perun:

Z premedytacją nie oglądam TV.

Telewizor u mnie siedzi w pudle już piąty rok. W ten wyjazdowy weekend miałem przykrą przyjemność zapoznać się z repertuarem różnych stacji korzystając z zastanego odbiornika TV. Po takiej przerwie dostrzega się znaczące różnice i niestety regres kultury.
To, co zobaczyłem i posłuchałem tak bardzo mnie przeraziło i tak bardzo mną wstrząsnęło, że obawiam się, że nie dam rady opisać tego odczucia. Przestraszyłem się zdając sobie sprawę z tego jaka masa rodaków jest karmiona szambem.
Do tej chwili mam wykrzywione usta z wielkim niesmakiem po obejrzeniu fragmentów programów informacyjnych, a także popularno-rozrywkowych. To jest kompletne dno szambowozu!!!
Dziennikarze – błaźni, aroganci, klakierzy i ignoranci, którzy kilkadziesiąt lat temu nie zdaliby matury.
Politycy „polemizujący” w TV – takie typy spotykaliśmy w XX wieku w zieleni miejskiej lub w PGR-ach.
Naukowcy – kilku karierowiczów żądnych kasy za udział w reklamach.
Ludzie kultury i sztuki – kompletny brak.
Gdzie się podziały programy, w których wykształceni, z nieprzeciętną inteligencją, kulturalni redaktorzy dawali wzór szlachetnej osobistej i społecznej postawy? Gdzie wywiało autorytety – ludzi nauki, kultury i sztuki?
W zamian mamy głupkowate seriale lub programy, w których zestaw nieokrzesanych prymitywnych i wulgarnych osób, siedząc na kanapie przed TV, żłopiąc piwo i pierdząc, mówi- „ocenia”, co jest fajne, a co niefajne, kształtuje opinię widzów. Ogląda ich podobno 70-90% społeczeństwa, które ma teraz potwierdzenie, że to jak żyją i jak się zachowują jest w porządku (jest OK i COOL!).
SKANDAL!!!  SKANDAL!!!   SKANDAL!!!
Misja kulturalna programów telewizyjnych rozmyła się gdzieś już dawno temu i nie wiadomo, czy powróci.
Jest zgoda społeczeństwa na to wszystko.
Najważniejsze w państwie osoby muszą znać ten stan rzeczy – aprobują to nie wyrażając jakiegokolwiek sprzeciwu.
Ludzie – zróbmy coś z tym, bo intelekt naszego narodu umiera na naszych oczach i na nasze życzenie!
Jesteśmy otumaniani repertuarem TV oraz coraz większą ilością dostępnego oficjalnie i legalnie alkoholu (dorosłe i mądre osoby korzystają z umiarem, ale ile takich jest? Albo ta młodzież popisująca się przed rówieśnikami?)
Jak kiedyś kolonizatorzy rozpijali rdzennych mieszkańców Ameryki, tak dziś poprzez alkohol i tragiczny poziom intelektualny programów morduje się bezkrwawo Polaków!
Alkohol sprzedawany na stacjach benzynowych!!!
To świadectwo NARODOWEGO KRETYNIZMU, UPODLENIA I PONIŻENIA, którego doczekaliśmy się w XXI wieku.
Do tego dochodzi skrajnie fatalna polityka wewnętrzna i zewnętrzna rządu, która doprowadziła do tego, że Polacy są skłóceni nawet ze swoimi najbliższymi, a żaden z sąsiadów już nas nie lubi.
Rzucą jeszcze więcej kiełbasy na grilla, puszek piwa i małpeczek w popularnych sklepach, pokażą w TV zawody pływackie w moczu i będzie można podzielić się Polską jak resztką kilkudniowej pleśniejącej pizzy!!!
Kulturalna Polsko gdzie jesteś?!
Mądry Polaku przed szkodą gdzie jesteś?!
P.S.
Pominąłem opis kilku programów.
To się w głowie nie mieści, to nie przechodzi przez usta, ani przez klawiaturę.
O mechanizmach manipulacji też nie wspominam. To zagrożenie jest/powinno być dla wszystkich oczywiste.
Niezmiennie polecam lekturę – Gustav le Bon, „Psychologia tłumu”

Piotr Barszczowski (fb)

BOŻENA KWIATKOWSKA przedstawia swoje obrazy i wiersze

O TYM I OWYM 229

Dekalog Polaka

„…Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z ktorej wzrosłeś.

Wszystko, czymś jest,
po Bogu mnie zawdzięczasz.

 

1. Nie będziesz miał ukochania
 ziemskiego nade mnie.

2. Nie będziesz wzywał imienia Polski
 dla własnej chwały,
 kariery albo nagrody.

3. Pamiętaj, abyś Polsce oddał bez wahania
 majątek, szczęście osobiste i życie.

4. Czcij Polskę, Ojczyznę twoją,
 jak matkę rodzoną.

5. Z wrogami Polski walcz wytrwale
do ostatniego tchu, do ostatniej kropli
krwi w żyłach twoich.

6. Walcz z własnym wygodnictwem i tchórzostwem.
Pamiętaj, że tchórz nie może być Polakiem.

7. Bądź bez litości dla zdrajców
imienia polskiego.

8. Zawsze i wszędzie śmiało stwierdzaj,
że jesteś Polakiem.

9. Nie dopuść, by wątpiono w Polskę.

10. Nie pozwól, by ubliżano Polsce,
poniżając Jej wielkość i Jej zasługi,
Jej dorobek i Majestat.

 

Będziesz miłował Polskę
pierwszą po Bogu miłością.
Bedziesz Ją miłował więcej
niż siebie samego”.

Zofia Kossak-Szczucka

PITAVALE - 113

wg. Jerzego Reutera

Miłość w teatrze

To nie tylko sceniczne dramaty, pisane przez wielkich dramaturgów, to także zwykła proza życia, schowana gdzieś głęboko za tajemniczymi kulisami, w garderobach, pracowniach i emocjach, jakże ważnych dla każdego artysty. To raczej zrozumiałe, że życie na scenie musi przenosić się gdzieś głębiej i odciskać swoje piętno na dniu codziennym uczestników tego niecodziennego dell`arte. Pan elektryk z tarnowskiego teatru był młodym i bardzo przystojnym mężczyzną, a mało tego, był nad wyraz ambitny i rządny wejścia na scenę w jakiejś wyrazistej pozie, by zaimponować wszystkim. Jednak pozostałoby to w sferze nocnych marzeń, gdyby do naszego teatru nie została zatrudniona młoda, tuż po studiach, piękna aktorka. A byla tak powabna, że skupiała na sobie gorący wzrok wszystkich mężczyzn i zadrosne spojrzenia kobiet. Elektryk – tak go nazwiemy, by nie urągać jego pamięci – zakochał się od pierwszego wejrzenia, co było zawsze widoczne na oświetlanej przez niego scenie i rozpoczął powolne eksponowanie przed wybranką swoich wdzięków.

Pitaval 113

PO SĄSIEDZKU: MULTIWERSUM

czyli

SACRUM PROFANUM 2023

 

Jesień zbliża się wielkimi krokami, dywaguje nasza krakowska korespondentka Katarzyna Cetera. Tarnów zapowiada na dwa pierwsze miesiące nowego sezonu aż trzy festiwale – TARNOWIANIE oraz SCENĘ OTWARTĄ w Mościcach, oraz TALIĘ w tarnowskim teatrze. Tymczasem po sąsiedzku, w Krakowie – jak co roku – zabrzmią dźwięki muzyki eksperymentalnej – i to już we wrześniu. Zakreślamy więc w kalendarzu daty: 8, a potem 23-24 września oraz 9-12 listopada i z ekscytacją czekamy na kolejną edycję, Festiwal Sacrum Profanum 2023 będzie bowiem – jak zwykle – nieoczywisty, różnorodny i wielowymiarowy.

 

Podczas imprezy – najpierw we wrześniu a potem w listopadzie – spotkamy się w najciekawszych krakowskich przestrzeniach koncertowych, by wspólnie eksplorować MULTIWERSUM muzyki współczesnej.

 

SACRUM PROFNUM z nową edycją wkracza do MULTIWERSUM! Czyż nie sztuka współczesna najpełniej przedstawia wielość uniwersów? Sacrum Profanum już w nazwę wpisane ma łączenie przeciwstawnych światów i budowanie między nimi połączeń. Czerpiąc inspiracje z popkultury, wyniesiemy tę misję na wyższy poziom, a mosty będziemy przerzucać nad jeszcze większymi i szerszymi kan(i)onami. Raz jeszcze spróbujemy zatrzeć granice pomiędzy tzw. muzyką poważną i alternatywną, sięgając po absolutnie niecodzienne połączenia.- czytamy w materiałach promujących festiwal.

 

MULTIWERSUM to hasło przewodnie tegorocznej edycji festiwalu. Jak można rozumieć ten termin? Temat jest szeroko eksplorowany m.in. w aktualnym kinie superbohaterskim dla określenia wielości światów, uniwersów czy wymiarów. Podobnie można spojrzeć na muzykę współczesną – jest to zupełnie niejednorodna dziedzina, w której nie brak co rusz nowych przestrzeni estetycznych i konceptualnych: – Czy obecnie to artyści stali się superbohaterami naszych czasów? W dobie wielu kryzysów – społecznego, gospodarczego i wojny – w czasie ograniczonego zaufania społecznego i głębokich podziałów. Czy to nie w ich twórczości właśnie możemy szukać pokrzepienia lub wskazówek do interpretacji i rozumienia złożoności dzisiejszego świata? Świata, który każdy z nas widzi i rozumie inaczej, zgodnie z informacjami i podaniami przekazywanymi w naszych własnych, zindywidualizowanych, zatomizowanych bańkach – mówi Krzysztof Pietraszewski, dyrektor artystyczny festiwalu.

 

MULTIWERSUM to także nader trafna metafora dzisiejszej codzienności, w której każdy z nas odnajduje siebie w wielu uniwersach naraz. Dodatkowo to rzeczywistość powielana i multiplikowana przez lustrzane wymiary tworzone w świecie cyfrowym, coraz szybciej i szerzej rozwijających się metawersach. Dyrektorka KBF.

Carolina Pietyra dodaje: Festiwal Sacrum Profanum przez ponad dwadzieścia lat działalności zyskał renomę jednego z najbardziej intrygujących wydarzeń kulturalnych w Polsce. To festiwal nieustannych poszukiwań, którym w tym roku przewodzić będzie hasło MULTIWERSUM. Rozumiemy je nie tylko jako rzeczywistość realną i cyfrową, ale także prywatną, rodzinną, publiczną i zawodową. Jako wielość światów oraz naszych twarzy i ról społecznych, które na co dzień odgrywamy. Na tegoroczny festiwal Sacrum Profanum czekamy więc z ogromną ciekawością.

 

Festiwal SACRUM PROFANUM corocznie odbywa się w różnych, często zaskakujących przestrzeniach, organizatorzy szukają bowiem lokacji pasujących do repertuaru. Nie inaczej jest w tym roku, ale chcemy wynieść to na nowy poziom, każdą lokalizację traktując wielowymiarowo. Zagramy tam, gdzie zwykle się nie gra, a niektóre z koncertów zamienimy w podróż przez czas i przestrzeń.– zapowiada Krzysztof Pietraszewski.

Podzielenie festiwalu na dwie części – wrześniową i listopadową – pozwala na odnalezienie różnych wymiarów w muzyce, kompozycjach, mieście i miejscach, ale także wśród zaproszonych artystek i artystów. Podczas tegorocznej edycji festiwalu Sacrum Profanum spotkamy się na koncertach w różnych miejscach w Krakowie. Multiwersum będziemy poszukiwać w multi: wersji, wariantów, gatunków, przestrzeni, lokacji, światów, uniwersów i relacji.

 

Już 8 września na scenie teatru KTO usłyszymy Spółdzielnię Muzyczną, która po raz kolejny zrealizuje swój autorski projekt PLAYGROUND: CALL FOR COLLABORATIONS, zapraszając do współpracy młodych kompozytorów i kompozytorki. Proces współtworzenia zaowocuje powstaniem nowych utworów, dla których punktem wyjścia będą koncepty, założenia i zarysy formalno-brzmieniowe przedstawione przez Szymona Wieczorka, Lenę Michajłów i Huberta Gabriela Żmudzkiego.

 

Utwór Szymona Wieczorka powstał m.in. z inspiracji na wskroś teatralnej. Punktem wyjścia stał się tu spektakl Krzysztofa Warlikowskiego (A)POLLONIA: […] ta niegodziwość wycisnęła na mnie piętno. Istnieją mężczyźni, dla których wojna, czy choćby zbrodnia, jest rozwiązaniem, ale ja do nich nie należę, dla mnie, jak dla większości ludzi, wojna i zbrodnia są pytaniem, pytaniem bez odpowiedzi – gdy wykrzykujemy je nocą, nikt się nie odzywa. […].

 

Lena Michajłów skupia się obecnie w swojej pracy na komunikacji między kompozytorem a odbiorcą. W nowo napisanym utworze wykorzysta rozmowy ze spotykanymi na co dzień ludźmi dotyczące snów, by zbliżyć się do tajników podświadomości i stworzyć na ich podstawie oniryczną przestrzeń dźwiękową, natomiast Hubert Gabriel Żmudzki przeniesie odbiorców w sferę dźwięków o charakterze rytualnym, bogatą w harmonikę mikrotonową i spektralną.

 

Dopełnieniem koncertu będzie zamówiona przez Spółdzielnię Muzyczną kompozycja Żanety Rydzewskiej, pełniącej rolę tegorocznej playgroundowej tutorki. „INSATIABILITY” to utwór, który powstał z inspiracji powieścią Stanisława Ignacego Witkiewicza „NIENASYCENIE”, jej nieokreśloną tęsknotą za wielkimi przeżyciami i nieustannym poczuciem niespełnienia.

 

23 września wystąpi w Krakowie Erwan Keravec, który jest wirtuozem gry na szkockich dudach. Artysta w różnych częściach Rynku Głównego wykona utwory Glassa, Radigue i własny, dając miastu sygnał, że festiwal SACRUM PROFANUM rozpoczął się na dobre. Każda kompozycja prezentuje inny aspekt dud: tradycyjną dla tego instrumentu grę w marszu, dynamikę i rytmiczność oraz długi dźwięk i medytację. Francuz interesuje się zarówno muzyką tradycyjną, jak i współczesną, również tą improwizowaną. Podczas festiwalu artysta wykona słynne TWO PAGES Philipa Glassa, które – pierwotnie napisane na fortepian – idealnie pasuje do transpozycji na dudy poprzez wykorzystanie artykulacyjnych możliwości instrumentu.

 

Podczas wrześniowej odsłony Sacrum Profanum do Krakowa przyjedzie grupa
ENSEMBLE E. To międzynarodowy zespół artystów i muzyków pod kierownictwem Matsa Gustafssona, działający na polach współczesnej muzyki eksperymentalnej, noise’u, improwizacji, folku, free jazzu i innych tradycji muzycznych.

 

Grupa powstała z inicjatywy fundacji Avant Art i Matsa Gustafssona, szwedzkiego instrumentalisty i kompozytora. Pod jego kierownictwem artyści przeprowadzili badania alternatywnych sposobów ekspresji muzycznej w obrębie tradycji ludowych ze Skandynawii, Polski i Portugalii. Pod kierownictwem Gustafssona artyści przeprowadzili badania alternatywnych sposobów ekspresji muzycznej w obrębie tradycji ludowych ze Skandynawii, Polski i Portugalii. Tak powstała zupełnie nowa ekspresja, zbudowana na okruchach pamięci. Gustafsson poprosił artystów o podzielenie się najważniejszym osobistym wspomnieniem muzycznym – melodią pierwszej kołysanki czy pieśni, która trwale się w nich zapisała. To był punkt wyjścia do kolektywnej pracy nad utworem EE OPUS ONE. Tak powstała zupełnie nowa ekspresja.

 

W kompozycji, która zaprezentowana zostanie w Krakowie 24 września, poza tradycyjnym jazzowym instrumentarium wykorzystane zostaną instrumenty tradycyjne Polski (suka biłgorajska) oraz Norwegii (langeleik, hardingfele). Sam Mats Gustafsson to mistrz improwizacji, ale panuje też nad dużymi formami muzycznymi i dużymi zespołami. Koncert odbędzie się w ramach współpracy z fundacją Avant Art – to krakowski przystanek na trasie polsko-skandynawskiego projektu In Between Norway & Poland.

 

Pełny program 21. edycji Sacrum Profanum dostępny jest na stronie festiwalu – www.sacrumprofanum.com . Karnety są już dostępne w sprzedaży na www.kbfbilety.krakow.pl , w aplikacji KBF PLUS i na www.eventim.pl . Organizatorzy oczywiście serdecznie zapraszają a Kraków przecież mamy blisko, po sąsiedzku.

 

Katarzyna Cetera – materiały organizatorów.

 

PROGRAM

wrześniowej odsłony festiwalu SACRUM PROFANUM:

8 września

PLAYGROUND 2023: CALL FOR COLLABORATIONS – wydarzenie towarzyszące

19.30 – Teatr KTO

 

Szymon Wieczorek – „I will not let my body be torn” na flet, klarnet basowy, wiolonczelę, performera, zestaw perkusyjny i live electronics (2023) prawykonanie.

 

Lena Michajłów – kompozycja [tytuł w przygotowaniu] na klarnet, saksofon, skrzypce, wiolonczelę, perkusję i elektronikę (2023) prawykonanie

Hubert Żmudzki – „…Wie man wird, was man ist…” na flet, skrzypce, altówkę, wiolonczelę, fortepian, perkusję i taśmę (2023) prawykonanie

Żaneta Rydzewska – „Insatiability” na flet, klarnet, saksofon, skrzypce, wiolonczelę, perkusję, fortepian i elektronikę.

 

Spółdzielnia Muzyczna w składzie:

Małgorzata Mikulska – flety

Tomasz Sowa – klarnety

Krzysztof Guńka – saksofony

Paulina Woś – skrzypce

Barbara Mglej – skrzypce

Jakub Gucik – wiolonczela

Aleksander Wnuk – instrumenty perkusyjne, sampler

Aleksandra Płaczek (gościnnie) – fortepian, sampler, performans.

 

23 września

BUGLE CALL – Erwan Keravec

17.00 – Rynek Główny w Krakowie

Erwan Keravec –„Urban Pipes”(2023) 15′ [premiera polska]
Philip Glass – „Two Pages”(1968) 14′
Éliane Radigue –„OCCAM OCEAN XVII” (2019) 20′ [premiera polska]
Erwan Keravec – dudy

Duo van Vliet

18.30 [secret location]
Paweł Malinowski – „And it rose and it fell and pulsed like a wave” na akordeon, altówkę, elektronikę i wideo (2020) 13′
Monika Szpyrka – „Unhelpful Thinking Styles” na akordeon, altówkę, audio playback i projekcję świetlną (2020) 15′
Rafał Zapała – „USŁUGA” na akordeon, altówkę i media (2020) 10′
James Black – „HEL” na akordeon, altówkę i wideo (2022) 12′

Duo van Vliet w składzie:
Rafał Łuc – akordeon
Rafał Zalech – altówka.

 

24 września

EKSPERYMENTUJ! PRAKTYCZNIE SPOTKANIE Z DŹWIĘKIEM PROWADZONE PRZEZ JĘDRZEJA SIWKA – wydarzenie towarzyszące

12.00 – Pałac Potockich

IN BETWEEN – koncert

19.00 – Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha

Jędrzej Siwek – „Requiem” (2023) 30′ [premiera światowa]

Jędrzej Siwek – elektronika, gramofon, syntezator, nagrania terenowe

Mats Gustafsson – „EE Opus One”na zespół mieszany i dyrygenta (2022) 50′

Mats Gustafsson – „Plugs Extended” na zespół mieszany i dyrygenta (2000/2018/2022, wersja 13) 10′

Ensemble E w składzie:

Daniel Formo – organy, fortepian

Susana Santos Silva – trąbka

Arne Forsén – fortepian, klawikord

Anders Hana – langeleik, skrzypce hardingfele, harfa żydowska

Sylwia Świątkowska – suka biłgorajska

Maniucha Bikont – wokal, tuba

Mats Gustafsson – saksofony, flety, prowadzenie zespołu
Mikael Werliin – projekcja dźwięku.

Zobacz również:

PO SĄSIEDZKU:WIELKI TYDZIEŃ W KRAKOWIE

czyliMISTERIA PASCHALIA 2025   Tegoroczna, dwudziesta druga już edycja festiwalu Misteria Paschalia w liczbach – i dużym skrócie – to osiem dni, dziesięć wyjątkowych lokalizacji i kilkadziesiąt wydarzeń artystycznych w Krakowie, Tyńcu i Wieliczce –

Czytaj więcej....

Rozdział 8 “Z batutą w dłoni”

czyli Moje marzenia twórcze.   To kolejna część unikalnych wspomnień Bożeny Kwiatkowskiej, których część VIII publikujemy poniżej. Nasza bohaterka to kobieta, która urodziła się z batutą w dłoni…To jedna z najbardziej wyrazistych osobowości tarnowskiej kultury,

Czytaj więcej....

Przez Twe święte zmartwychwstanie,
z grzechów powstać daj nam, Panie

Każdemu z Was, każdemu kto w Waszym
sercu ma choć miejsca odrobinę

wszelakości dobrej a Bożej
w czas WIELKIEJ NOCY
Anno Domini 2025
życzy Teatr Nie Teraz
oraz Tarnowski Kurier Kulturalny

Poprzedni
Następny

 

  jak
  Babcia
  przy
  furtce
  stoi

 

  cierpiąc
  na
  zawroty
  historii

 

  Ryszard S.

MALOWANIE SŁOWEM

Ryszard Smagacz

Tryptyk Katyński część I

 

Część I

 

            1940 – 2010 Katyń

to

dla Polaków

ziemia

święta i przeklęta

wojenna

dwie daty

dwie listy

ale

od

teraz

pamięć jedna

 

wtedy

bezimienny guzik

z orzełkiem

teraz

obrączka

z imieniem

prezydenta

 

wtedy

strzały w tył głowy

i milczący las

wokół

teraz

salwy honorowe

Zygmunt i Wawel

i pokój

także my

jakby

nie ci

sami

oby

 

CZYTAJ DALEJ

 

Teatr Nie Teraz

Galeria Mistrzów:

Najnowsze spektakle:

MINIATURA TEATRALNA
PREMIERA
12 października 2024, Dwór Brzozówka w Tomicach k/ Warszawy

PREMIERA
5 października 2024, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
11 października 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA
8 marca 2024, Muzeum Wsi Radomskiej
15 marca 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

8 lipca 2023, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

PREMIERA
18 marca 2023, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

28 września 2022, Łomża

10 wrzesień 2022 – Suchowola koło Białegostoku
16 wrzesień 2022 – Strachocina koło Sanoka

8 wrzesień 2022 – Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
14 wrzesień 2022 – Gliwice

Pierwsza premiera online – grudzień 2020

dworek M. Konopnickiej w Żarnowcu

Lipiec 2020

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Listopad 2019

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Spektakl teatralny w wykonaniu adeptów TNT

Arkadia – Sybir – Powrót do nieswojego domu

kwiecień 2019

listopad 2018 – Opole

październik 2017 – Tuchów – Kraków – Warszawa
październik 2016 – Tarnów Ratusz
marzec 2016 – Tuchów klasztor
luty 2016 – Warszawa – Galeria Porczyńskich
sierpień 2015 – Ołpiny
listopad 2014/2015 – Tuchów, Ołpiny /Wymarsz/
październik 2014 – Warszawa Żoliborz – Dom Pielgrzyma „Amicus”
lipiec 2013 – Synagoga – Dąbrowa Tarnowska
kwiecień 2012 – Warszawa – Więzienie na Rakowieckiej

maj 2011 – Warszawa – Muzeum Niepodleglości

grudzień 2010 – Hotel Tarnovia
maj – czerwiec 2003 Peregrynacja z kopią Veraikonu: Nowy Sącz, Stary Sącz, Just, Rożnów, Tropie, Jamna, Lipnica Murowana,  Nowy Wiśnicz, Szczepanów, Zabawa, Zawada, Tarnów 

_______________________

SPOTKANIA

_______________________

więcej na www.nieteraz.pl 
www.tarnowskikurierkulturalny.pl

YouTube