Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.​

Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.

Ośrodek Praktyk Artystycznych w Rudzie Kameralnej
Nowa siedziba Teatru Nie Teraz

PARTNER MEDIALNY

ZAPOWIEDZI | PATRONAT MEDIALNY

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
prezentuje
7 odcinkowy miniserial „OPOWIEŚCI TEATRALNE”


W tym unikalnym projekcie udział bierze red. naczelny n/portalu.

______________________________

MALOWANE SŁOWEM

Malowane przez: Tomasza Habiniaka

Wiersze autorstwa: Ryszarda Smagacza

REDAKTOR NACZELNY

* * *

 

już

wieczór

 

kończę

kolejny

wiersz

 

chociaż

wciąż

 

stoję

w

progu

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

nie

recytuję

już

 

swoich

wierszy

 

pod

pomnikiem

Mickiewicza

 

teraz

słuchają

mnie

 

jeno

brzozy

i

ikony

 

z nich

czerpię

siłę

 

na

dalszy

bochen

czasu

 

Ryszard S.

______________________________

Panie

 

nie

dopuść

by

moje

słowa

przerastały

twoją

prawdę

 

Ryszard S.

______________________________

Wahadło

 

wiersz

to taniec

            z

chaosem

w

którym

panuje

porządek

—————————–

wiersze

pisuję

sam

      nie

wiem

jak

i

dopiero

gdy

powstaną

widzę

com

uczynił

———————————

poeta

zawsze

stoi

w

punkcie

wyjścia

co

wcale

          nie

wyklucza

między

planetarnych

rajz

 

Ryszard S.

______________________________

globalna

pandemia

 

ubrała

           nas

w kagańce

na twarzy

i

ostęplowała

nam

         dusze

a

chorzy z

urojenia

lekarze

zamiast

leczyć

wypisują

akty

      zgonu

 

Polska

jeszcze

się broni

 

niczym

Reduta

Ordona

 

przed

           tą

bolszewicką

zarazą

i

nie zginie

póki

          my

żyjemy

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

jestem

starym 

człowiekiem

 

który woli

 

czytać

i

myśleć

 

pisać

i

milczeć

 

inaczej

 

niż

       nasze 

covidowe

dzieci

 

dla

których

nie ma

      przed

         i po

 

jest teraz



________________________



zaszczep

dziecku

 

bojaźń 

bożą

 

nie

preparat

 

Ryszard S.

______________________________

Poprzedni
Następny

______________________________

Perun:

Z premedytacją nie oglądam TV.

Telewizor u mnie siedzi w pudle już piąty rok. W ten wyjazdowy weekend miałem przykrą przyjemność zapoznać się z repertuarem różnych stacji korzystając z zastanego odbiornika TV. Po takiej przerwie dostrzega się znaczące różnice i niestety regres kultury.
To, co zobaczyłem i posłuchałem tak bardzo mnie przeraziło i tak bardzo mną wstrząsnęło, że obawiam się, że nie dam rady opisać tego odczucia. Przestraszyłem się zdając sobie sprawę z tego jaka masa rodaków jest karmiona szambem.
Do tej chwili mam wykrzywione usta z wielkim niesmakiem po obejrzeniu fragmentów programów informacyjnych, a także popularno-rozrywkowych. To jest kompletne dno szambowozu!!!
Dziennikarze – błaźni, aroganci, klakierzy i ignoranci, którzy kilkadziesiąt lat temu nie zdaliby matury.
Politycy „polemizujący” w TV – takie typy spotykaliśmy w XX wieku w zieleni miejskiej lub w PGR-ach.
Naukowcy – kilku karierowiczów żądnych kasy za udział w reklamach.
Ludzie kultury i sztuki – kompletny brak.
Gdzie się podziały programy, w których wykształceni, z nieprzeciętną inteligencją, kulturalni redaktorzy dawali wzór szlachetnej osobistej i społecznej postawy? Gdzie wywiało autorytety – ludzi nauki, kultury i sztuki?
W zamian mamy głupkowate seriale lub programy, w których zestaw nieokrzesanych prymitywnych i wulgarnych osób, siedząc na kanapie przed TV, żłopiąc piwo i pierdząc, mówi- „ocenia”, co jest fajne, a co niefajne, kształtuje opinię widzów. Ogląda ich podobno 70-90% społeczeństwa, które ma teraz potwierdzenie, że to jak żyją i jak się zachowują jest w porządku (jest OK i COOL!).
SKANDAL!!!  SKANDAL!!!   SKANDAL!!!
Misja kulturalna programów telewizyjnych rozmyła się gdzieś już dawno temu i nie wiadomo, czy powróci.
Jest zgoda społeczeństwa na to wszystko.
Najważniejsze w państwie osoby muszą znać ten stan rzeczy – aprobują to nie wyrażając jakiegokolwiek sprzeciwu.
Ludzie – zróbmy coś z tym, bo intelekt naszego narodu umiera na naszych oczach i na nasze życzenie!
Jesteśmy otumaniani repertuarem TV oraz coraz większą ilością dostępnego oficjalnie i legalnie alkoholu (dorosłe i mądre osoby korzystają z umiarem, ale ile takich jest? Albo ta młodzież popisująca się przed rówieśnikami?)
Jak kiedyś kolonizatorzy rozpijali rdzennych mieszkańców Ameryki, tak dziś poprzez alkohol i tragiczny poziom intelektualny programów morduje się bezkrwawo Polaków!
Alkohol sprzedawany na stacjach benzynowych!!!
To świadectwo NARODOWEGO KRETYNIZMU, UPODLENIA I PONIŻENIA, którego doczekaliśmy się w XXI wieku.
Do tego dochodzi skrajnie fatalna polityka wewnętrzna i zewnętrzna rządu, która doprowadziła do tego, że Polacy są skłóceni nawet ze swoimi najbliższymi, a żaden z sąsiadów już nas nie lubi.
Rzucą jeszcze więcej kiełbasy na grilla, puszek piwa i małpeczek w popularnych sklepach, pokażą w TV zawody pływackie w moczu i będzie można podzielić się Polską jak resztką kilkudniowej pleśniejącej pizzy!!!
Kulturalna Polsko gdzie jesteś?!
Mądry Polaku przed szkodą gdzie jesteś?!
P.S.
Pominąłem opis kilku programów.
To się w głowie nie mieści, to nie przechodzi przez usta, ani przez klawiaturę.
O mechanizmach manipulacji też nie wspominam. To zagrożenie jest/powinno być dla wszystkich oczywiste.
Niezmiennie polecam lekturę – Gustav le Bon, „Psychologia tłumu”

Piotr Barszczowski (fb)

BOŻENA KWIATKOWSKA przedstawia swoje obrazy i wiersze

O TYM I OWYM 229

Dekalog Polaka

„…Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z ktorej wzrosłeś.

Wszystko, czymś jest,
po Bogu mnie zawdzięczasz.

 

1. Nie będziesz miał ukochania
 ziemskiego nade mnie.

2. Nie będziesz wzywał imienia Polski
 dla własnej chwały,
 kariery albo nagrody.

3. Pamiętaj, abyś Polsce oddał bez wahania
 majątek, szczęście osobiste i życie.

4. Czcij Polskę, Ojczyznę twoją,
 jak matkę rodzoną.

5. Z wrogami Polski walcz wytrwale
do ostatniego tchu, do ostatniej kropli
krwi w żyłach twoich.

6. Walcz z własnym wygodnictwem i tchórzostwem.
Pamiętaj, że tchórz nie może być Polakiem.

7. Bądź bez litości dla zdrajców
imienia polskiego.

8. Zawsze i wszędzie śmiało stwierdzaj,
że jesteś Polakiem.

9. Nie dopuść, by wątpiono w Polskę.

10. Nie pozwól, by ubliżano Polsce,
poniżając Jej wielkość i Jej zasługi,
Jej dorobek i Majestat.

 

Będziesz miłował Polskę
pierwszą po Bogu miłością.
Bedziesz Ją miłował więcej
niż siebie samego”.

Zofia Kossak-Szczucka

PITAVALE - 113

wg. Jerzego Reutera

Miłość w teatrze

To nie tylko sceniczne dramaty, pisane przez wielkich dramaturgów, to także zwykła proza życia, schowana gdzieś głęboko za tajemniczymi kulisami, w garderobach, pracowniach i emocjach, jakże ważnych dla każdego artysty. To raczej zrozumiałe, że życie na scenie musi przenosić się gdzieś głębiej i odciskać swoje piętno na dniu codziennym uczestników tego niecodziennego dell`arte. Pan elektryk z tarnowskiego teatru był młodym i bardzo przystojnym mężczyzną, a mało tego, był nad wyraz ambitny i rządny wejścia na scenę w jakiejś wyrazistej pozie, by zaimponować wszystkim. Jednak pozostałoby to w sferze nocnych marzeń, gdyby do naszego teatru nie została zatrudniona młoda, tuż po studiach, piękna aktorka. A byla tak powabna, że skupiała na sobie gorący wzrok wszystkich mężczyzn i zadrosne spojrzenia kobiet. Elektryk – tak go nazwiemy, by nie urągać jego pamięci – zakochał się od pierwszego wejrzenia, co było zawsze widoczne na oświetlanej przez niego scenie i rozpoczął powolne eksponowanie przed wybranką swoich wdzięków.

Pitaval 113

Teatralna Percepcja

To już jutro, w sobotę 18 marca, będzie miała miejsce najnowsza premiera znanego w całym kraju Teatru Nie Teraz – spektakl „Intensywność szkła poza percepcją” monodram Anny Warchał w reżyserii Tomasza Antoniego Żaka, także autora scenariusza i scenografii. Trupa którą stworzył 43 lat temu ten wybitny reżyser, ceniony pisarz i publicysta, stały współpracownik jednego z najlepszych portali Pch24.pl od początku jest konsekwentnie polski i konsekwentnie niepodległy. Ciągle w drodze, zawsze w kontrze do narzucanej nam bezbożnej europejskości, neo-marksistowskiej kultury i lewackiej poprawności. Strażnik Pamięci, do bólu konserwatywny i prawicowy, przywiązany do tradycji i poprzez sztukę chcący zwykłych zjadaczy chleba w anioły przemieniać… Szczególnie poprzez projekty edukacyjne, warsztaty z młodzieżą szkolną i wspólne realizacje teatralne.

 

Premierowy pokaz odbędzie się w Zakliczyńskim Centrum Kultury mającym swoja siedzibę w Ratuszu, otwierając nowy rozdział współpracy TNT z Zakliczynem. Na scenie zobaczymy również „etatowego” barda tego teatru – Tomasza Lewandowskiego, wykonującego na gitarze elektrycznej własne kompozycje muzyczne, zaś za technikę tradycyjnie odpowiada Ryszard Zaprzałka. Obecna realizacja „Intensywności szkła poza percepcją” to powrót do pierwszej wersji tego spektaklu, którego premiera miała miejsce w grudniu 2010 roku w Hotelu „Tarnovia” w Tarnowie.

 

Od zawsze chciałam być artystką,

cokolwiek by to znaczyło…

Wszystko co ma znaczenie to uczucia. Tym właśnie dla mnie jest muzyka…

Wielu artystów oddziela sztukę od życia. U mnie się one pokrywają…

Na scenie kocham się z tysiącami ludzi,

a potem samotnie idę do domu…

(Janis Joplin)

 

Stary-nowy spektakl to zupełnie nowa odsłona tego niezwykłego monodramem. Stary, bo już był pokazywany, choć w nader skromnej ekspozycji, gdy chodzi o dotarcie do publiczności. A nowy, bo pierwsza premiera miała miejsce trzynaście lat temu, a ponadto obecna inscenizacja jest realizowana z inną aktorką. W pierwszej wersji na scenie występowała Ewa Tomasik. Zmiana aktora w monodramie zmienia więcej niż dużo. Wróciliśmy do tego scenariusza mówi twórca TNT i jego reżyser Tomasz Antoni Żak, ze świadomością, że opowieść o tragicznym losie współczesnej kobiety-artystki jest dzisiaj jeszcze bardziej aktualna niż dekadę temu i chyba jeszcze bardziej potrzebna.

 

„Intensywność szkła poza percepcją” to opowieść o kobiecie, która przegapiła w życiu to, co najważniejsze: miłość, rodzinę, spokój ducha. Widzimy okaleczony psychicznie singiel, który już nie potrafi kochać: być matką, córką, żoną, a nawet kochanką. W konsekwencji nienawidzi wszystkich, bo postrzega ich jako wrogów. Takie niewiasty, która wypierają swą tożsamość, spotkamy dzisiaj nie tylko w korporacyjnych salonach czy na „marszu szmat”, ale również na różnych scenach i estradach.

 

Bohaterka spektaklu jest rockową wokalistką, która po kolejnej próbie samobójstwa trafia do zakładu psychiatrycznego. Ucieka stamtąd, by dać ostatni koncert, który równocześnie okazuje się być rozrachunkiem z całym życiem. Na skraju szaleństwa wykonuje swój popis – jedyne, co tak naprawdę potrafi.

 

Scenariusz posiłkuje się fragmentami twórczości Sylwii Plath oraz „okruchami” koncertów Janis Joplin. Zdecydowanie świadomie w stylizacji przedstawienia nawiązujemy do epoki „dzieci kwiatów”, która na swych sztandarach nosiła „pokój” i „miłość”, jednocześnie zaprzeczając temuż w realnym życiu. Dzisiaj jest zdecydowanie mniej kolorowo niż w czasach hipisowskich (sześć kolorów LGBT+ to naprawdę niewiele), ale za to po stronie przegranych życiorysów i pokrzywionej rzeczywistości uformowały się już całe legiony.

 

Kolejne pokazy spektaklu będą miały miejsce w Rzeszowie, w oryginalnym anturażu restauracji – kawiarni „Radość” na rzeszowskim Rynku, najprawdopodobniej w ostatni weekend marca.

 

W pierwotnej „Intensywności szkła poza percepcją”, była opowieścią o kobiecie- dla której pierwowzorem jest właśnie autorka „Szklanego klosza”, która całe dziesięciolecia temu swym życiem definiowała to, co jest problem współczesnej tzw. wyzwolonej kobiety. To opowieść o osobie, która w całym zamęcie ambicji – własnych i tych, które są wdrukowywane nam przez media, traci tak naprawdę to, do czego została stworzona.

 

Obsadę tamtego spektaklu spektaklu stanowili: Aktorzy – Ewa Tomasik oraz Tomasz Lewandowski jako Muzyk (gitara akustyczna) ponadto Magdalena Zbylut jako Kamerzysta. Muzyka i dźwięki Tomasz Lewandowski. Technika: Ryszard Zaprzałka.

 

Poniżej fragmenty recenzji tamtej „Intensywności…”:

(…) Już od dość dawna, możliwość zobaczenia dobrego tarnowskiego przedstawienia teatralnego, zdawała się mi być wątpliwa. Tymczasem „Intensywność szkła poza percepcją”, offowego Teatru Nie Teraz, okazuje się być dziełem, na które nie tylko warto zapraszać, ale wręcz jest obowiązkiem być na tym spektaklu. Obowiązkiem dla każdego, kto szuka w teatrze intelektualnej inspiracji, estetycznych doznań i dobrego aktorstwa. (…)

 

Sam spektakl oparty jest na różnych tekstach amerykańskiej, tragicznie zmarłej (popełniła samobójstwo) amerykańskiej pisarki Sylvii Plath, która współcześnie stała się swoistą „ikoną” wojującego feminizmu. Tomasz A. Żak, twórca spektaklu i jego reżyser wyraźnie nie ulega fascynacji „dekonstrukcją” moralności i kobiecości jednocześnie, co np. wyraźnie widać w znanym teatralnym tryptyku Krystiana Lupy, a szczególnie w spektaklu „Persona – Marylin”. (…)

 

Porównanie tarnowskiej premiery ze spektaklem Lupy nie jest przypadkowe. Przy powyżej wspomnianych podstawowych różnicach, są to bardzo do siebie podobne przedstawienia: w obu przypadkach mamy do czynienia ze swoistym monodramatem, skupieniem się na głównych bohaterkach (w Tarnowie jesteśmy jednak bliżej klasycznego monodramu); obaj reżyserzy operują środkami teatru postmodernistycznego; w obu spektaklach wykorzystuje się środki multimedialne (kamera towarzysząca scenicznej akcji).

 

A jeżeli kogoś zaskakuje porównanie „wielkiego” Lupy z „prowincjonalnym” Żakiem, to warto pamiętać, że każda sztuka, a więc i teatr jest albo dobry albo zły; reszta to propaganda. A w Tarnowie możemy zobaczyć po porostu bardzo dobry spektakl z ekscytująca rolą Ewy Tomasik, która jest na scenie więcej niż przekonująca, a do tego wspaniale śpiewa. Możemy posłuchać pięknych songów z muzyką Tomasza Lewandowskiego, który na żywo towarzyszy głównej bohaterce, tworząc interesującą postać muzyka, świadka wydarzeń. Po prostu, mamy w Tarnowie teatr, na który warto chodzić, aby sprawić sobie przyjemność z uczestnictwa w niebanalnym i inspirującym wydarzeniu artystycznym.

 

RT, Feminizm pod mikroskopem,

Galicyjski Tygodnik Informacyjny TEMI, Nr 7 (1593),

16 lutego 2011

 

Anna Warchał – aktorka i filmowa.

 

Absolwentka Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie (specjalność wokalno-estradowa) – dyplom w roku 2004. Współpraca z Krakowską Operą Kameralną, Teatrem Bagatela im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego w Krakowie, Teatrem Ludowym w Krakowie. Kreacje aktorskie w serialach i filmach: „Pierwsza miłość”, „Julia”, „Zakochani po uszy”, „Nowa (nie)normalność”.

Realizacje teatralne:

spektakl „Koniec świata. Dramat, który nie ma końca” – rok 2017;

spektakl „Ballada o Wołyniu” – rok 2018;

spektakl „Wyklęci” – rok 2018;

spektakl „Wiatr Wolności” – rok 2018;

spektakl „Powrót Norwida” – rok 2019;

spektakl „Dzień gniewu” – rok 2020;

spektakl „O krasnoludkach i o sierotce Marysi” – rok 2020.

 

Warsztaty:

Miejsce Piastowe – rok 2019;

DCK Dębno – rok 2019/20.

Opawica – rok 2020.

 

Ewa Tomasik – aktorka, wokalistka

 

Realizacje teatralne:

„Czytanie nocą” – rok 2009;

spektakl „Kreon” – rok 2009;

spektakl „Intensywność szkła poza percepcją” – rok 2010;

„Czytanie nocą” – rok 2010;

spektakl „Ballada o Wołyniu” – rok 2011;

spektakl „Wyklęci” – rok 2012;

spektakl „Kreon 2010″ – rok 2014;

widowisko pasyjne „Drzewo Krzyża” – rok 2016;

spektakl „Koniec Świata. Dramat, który nie ma końca” – rok 2017.

 

Warsztaty:

projekt „Drzewo”, Zakład Karny w Tarnowie – rok 2009;

Teatr dla Tradycji – Polichty – rok 2009;

projekt „Sztuka konfliktu” – międzynarodowe warsztaty teatralne realizowane w Krakowie i Tarnowie we współpracy z Salezjańskim Wolontariatem Misyjnym „Młodzi Światu” – rok 2009/2010;

Świnoujście „Fama” – rok 2010;

Ryglice – rok 2012;

Wiatr Wolności – rok 2014;

Wiatr Wolności. Wymarsz – rok 2015.

 

Tomasz Lewandowski – aktor pieśniarz

Wychowanek Teatru Nie Teraz

 

Realizacje teatralne:

spektakl „Zdrada” – rok 1984;

spektakl uliczny „Banania” – rok 1986;

spektakl „Ballady i songi” – rok 1986;

spektakl uliczny „Próba wyobraźni” – rok 1987;

spektakl „Europa po deszczu” – rok 1989;

„Próba Wyobraźni – „Pożegnanie” – rok 1989;

„Próba Wyobraźni – „Dom” – rok 1990;

„Próba Wyobraźni – „Ulica” – rok 1990;

spektakl „Odlot” – rok 1991;

„Czytanie nocą” – rok 2007;

„Czytanie nocą” – rok 2008;

widowisko Eugeniusz Molski na zamku w Nowym Wiśniczu – maj 2008;

„Czytanie nocą” – rok 2009;

spektakl „Kreon” – rok 2009;

spektakl „Intensywność szkła poza percepcją” – rok 2010;

„Czytanie nocą” – rok 2010;

spektakl „Ballada o Wołyniu” – rok 2011;

Koncert Bardów na I Festiwalu Niepodległości w Tarnowie – rok 2012.

 

Na podstawie materiałów TNT – Ryszard Zaprzałka

Zdjęcia współczesne autorstwa Stanisława Kusiaka

Zobacz również:

TARNÓW I OKOLICE: PRÓBY

czyliSCHAEFFER PONOWNIE NA TARNOWSKIEJ SCENIE   Kiedy Mikołaj Grabowski sięga po Schaeffera możemy mieć pewność, że znów robi to z wyczuciem oraz doskonałym rozumieniem materii teatralnej – relacjonuje nasza krakowska recenzentka Katarzyna Cetera. Może dlatego

Czytaj więcej....

Smutny Dzień Teatru

W tym roku wyjątkowy dla ludzi związanych z tarnowską sceną. Bowiem tego dnia, 27 marca 2025,o godz. 15 odbędą się uroczystości pogrzebowe Ewy Czajkowskiej – Smożewskiej, tarnowskiej aktorki przez wiele lat występującej na deskach Solskiego

Czytaj więcej....

Przez Twe święte zmartwychwstanie,
z grzechów powstać daj nam, Panie

Każdemu z Was, każdemu kto w Waszym
sercu ma choć miejsca odrobinę

wszelakości dobrej a Bożej
w czas WIELKIEJ NOCY
Anno Domini 2025
życzy Teatr Nie Teraz
oraz Tarnowski Kurier Kulturalny

Poprzedni
Następny

 

  jak
  Babcia
  przy
  furtce
  stoi

 

  cierpiąc
  na
  zawroty
  historii

 

  Ryszard S.

MALOWANIE SŁOWEM

Ryszard Smagacz

Tryptyk Katyński część I

 

Część I

 

            1940 – 2010 Katyń

to

dla Polaków

ziemia

święta i przeklęta

wojenna

dwie daty

dwie listy

ale

od

teraz

pamięć jedna

 

wtedy

bezimienny guzik

z orzełkiem

teraz

obrączka

z imieniem

prezydenta

 

wtedy

strzały w tył głowy

i milczący las

wokół

teraz

salwy honorowe

Zygmunt i Wawel

i pokój

także my

jakby

nie ci

sami

oby

 

CZYTAJ DALEJ

 

Teatr Nie Teraz

Galeria Mistrzów:

Najnowsze spektakle:

MINIATURA TEATRALNA
PREMIERA
12 października 2024, Dwór Brzozówka w Tomicach k/ Warszawy

PREMIERA
5 października 2024, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
11 października 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA
8 marca 2024, Muzeum Wsi Radomskiej
15 marca 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

8 lipca 2023, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

PREMIERA
18 marca 2023, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

28 września 2022, Łomża

10 wrzesień 2022 – Suchowola koło Białegostoku
16 wrzesień 2022 – Strachocina koło Sanoka

8 wrzesień 2022 – Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
14 wrzesień 2022 – Gliwice

Pierwsza premiera online – grudzień 2020

dworek M. Konopnickiej w Żarnowcu

Lipiec 2020

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Listopad 2019

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Spektakl teatralny w wykonaniu adeptów TNT

Arkadia – Sybir – Powrót do nieswojego domu

kwiecień 2019

listopad 2018 – Opole

październik 2017 – Tuchów – Kraków – Warszawa
październik 2016 – Tarnów Ratusz
marzec 2016 – Tuchów klasztor
luty 2016 – Warszawa – Galeria Porczyńskich
sierpień 2015 – Ołpiny
listopad 2014/2015 – Tuchów, Ołpiny /Wymarsz/
październik 2014 – Warszawa Żoliborz – Dom Pielgrzyma „Amicus”
lipiec 2013 – Synagoga – Dąbrowa Tarnowska
kwiecień 2012 – Warszawa – Więzienie na Rakowieckiej

maj 2011 – Warszawa – Muzeum Niepodleglości

grudzień 2010 – Hotel Tarnovia
maj – czerwiec 2003 Peregrynacja z kopią Veraikonu: Nowy Sącz, Stary Sącz, Just, Rożnów, Tropie, Jamna, Lipnica Murowana,  Nowy Wiśnicz, Szczepanów, Zabawa, Zawada, Tarnów 

_______________________

SPOTKANIA

_______________________

więcej na www.nieteraz.pl 
www.tarnowskikurierkulturalny.pl

YouTube