
Taki jest jeden z ambitnych celów I Międzynarodowego Konkursu Literackiego „O Laur Tarnowskiej Starówki” im. Józefa Komarewicza, zmarłego w 2015 roku znanego i cenionego dziennikarza i poety (autora 6 tomików wierszy), społecznika i działacza kultury.

Był m.in. uznanym specjalistą public relations w Firmie Marketingowej Hektor sp. z o.o. w Tarnowie, której twórca i dyrektorem był Stanisław Lis – prawdziwy człowiek orkiestra, wybitny manager i wizjoner, kreator i mecenas kultury, obecnie Dyrektor Generalny Centrum Kreacji i Strategii INTERAKCJA Sp.. z o.o. głównego organizatora konkursu im. J. Komarewicza. Idea tego konkursu, którego pula nagród wynosi 23 tys. zł, nawiązuje do 20-letniej tradycji organizacji Ogólnopolskiego Konkursu Jednego Wiersza o „Laur Tarnowskiej Starówki”, którego organizatorem w latach 1986-1995 był Wojewódzki Ośrodek Kultury w Tarnowie, a w kolejnych latach do roku 2004 – Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu.

Konkursowi towarzyszyć będzie specjalny organ prasowy „Kurier Pegaza”. Pierwszy jego numer zostanie wydany 30 marca 2022 r. prezentujący ideę, regulamin, kartę zgłoszenia I Międzynarodowego Konkursu Literackiego ”O Laur Tarnowskiej Starówki” im. Józefa Komarewicza, a także potencjały środowisk poetyckich w Małopolsce, kraju, Europie i świecie.
Numer II zostanie wydany we wrześniu 2022 roku podsumowujący I edycję Międzynarodowego Konkursu Literackiego „O Laur Tarnowskiej Starówki” im. Józefa Komarewicza ze szczególnym uwzględnieniem laureatów i nagrodzonych dzieł.

KOMITET ORGANIZACYJNY KONKURSU
Stanisław Lis – Przewodniczący Komitetu
Dorota Kostur – Sekretarz
Magdalena Pis – Skarbnik
oraz członkowie:
Magdalena Lis, Bożena Kukulska Filipowicz, Wojciech Markiewicz, Zbigniew Mirosławski, Tomasz Łakoma, Grzegorz Lodarski, Magdalena Krzemień-Króll, Ewa Stańczyk,Tomasz Antoni Żak, Krzysztof Juzyk i Ryszard Zaprzałka.

Świat uległ bardzo głębokim przeobrażeniom. Proces zmian trwa nadal nieprzerwanie wokół nas. Żyjemy w świecie wartkiego nurtu. Nastąpiło ogromne przyspieszenie tempa rozwoju, w którym uczestniczy również nasz kraj. Ludzie wiedzą dużo więcej niż kiedyś, ich poziom świadomości jest coraz wyższy. Działa o wiele więcej dynamicznych, konkurujących ze sobą sił. Poprawie uległy normy jakości, do tego stopnia, że jakości nie można w żaden sposób oszukać. Coraz bardziej cenione są u firm zasady niematerialne, a do osiągnięcia sukcesu rynkowego wręcz niezbędna jest konsekwentna budowa unikalności firmy. Wyczucie chwili i konieczność ciągłych zmian to podstawy osiągnięcia sukcesu i gwarancja utrzymania przewagi rynkowej nad konkurencją w poszczególnych segmentach rynku.
Atutem Centrum Kreacji i Strategii INTERAKCJA Sp. z o.o. jest wieloletnie doświadczenie zespołu projektowego w zakresie transformacji rynku, rozwoju regionalnego, funduszy krajowych i zagranicznych, w tym Funduszy Strukturalnych UE 2014-2020, Mechanizmów Finansowych EOG 2014-2021 i w nowej perspektywie finansowej UE 2021 – 2027, marketingu, mediów, samorządności lokalnej i zarządzania potencjałem społecznym. Są one wzbogacone o talent, kompetencje, kreatywność, niekonwencjonalne metody działania i sprawność organizacyjną pracowników, doradców i ekspertów.

Centrum Kreacji i Strategii INTERAKCJA Sp. z o.o. w swojej strategii działania próbuję budować obszary wzajemnego zaufania w kontaktach ze swoimi Partnerami i Klientami.
Interakcja 4.0 to:
– Misja (Być pierwszym wśród najlepszych)
– Wizja (Sukces to podróż a nie miejsce przeznaczenia)
– Filozofia Życiowa (Żeby dokonać wielkich rzeczy, musimy nie tylko działać, nie tylko planować, lecz także wierzyć)
Nasza biografia to:
Światowe forum Mediów Polonijnych (1993 – 2012)

Światowe Forum Mediów Polonijnych to wyjątkowe spotkanie o globalnym zasięgu, które zdobyło rangę największego przedsięwzięcia w dziedzinie mediów. Adresowane jest do dziennikarzy polonijnych i polskich z zagranicy, mieszkających na całym świecie. Do zdobycia tej renomy przyczyniła się, z całą pewnością, sprawdzona, praktykowana od 1999 roku formuła spotkań dziennikarzy i animatorów mediów polonijnych. Formuła, która z jednej strony ułatwia uczestnikom pracę nad gromadzeniem i redakcją materiałów prasowych przeznaczonych do publikacji w polonijnych mediach, a z drugiej strony stwarza warunki do doskonalenia warsztatu zawodowego i zdobywania doświadczenia poprzez wizyty w krajowych redakcjach. Przedstawiciele polonijnych redakcji prasowych, radiowych, telewizyjnych i portali internetowych oraz dziennikarze mediów krajowych spotykają się przede wszystkim po to, aby poznać aktualne wydarzenia w wybranym regionie kraju i przekazać tą wiedzę szerokiej rzeszy odbiorców mediów, mają jednocześnie sposobność wymiany doświadczeń w gronie redaktorów z całego świata. Takie spotkania odgrywają ważną rolę budowaniu pozytywnego wizerunku Polski i zachęcają Polonię i Polaków za granicą do większego zaangażowania w promowanie polskich spraw w świecie.
Światowe Forum Mediów Polonijnych było największym przedsięwzięciem z udziałem mediów polskich i polonijnych pracujących w prasie, radiu, telewizji i portalach internetowych na całym świecie. Światowe Forum Mediów Polonijnych to był także największy projekt realizowany w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatno-Społecznego z udziałem partnerów publicznych, prywatnych, samorządowych i społecznych. Światowe Forum Mediów Polonijnych przez dwadzieścia lat (1993-2012) budowało płaszczyznę integracji między dziennikarzami polskimi pracującym w mediach na całym świecie, kreowało różne formy więzi pomiędzy środowiskami Polaków mieszkających poza krajem. Światowe Forum Mediów Polonijnych w niekonwencjonalny sposób promowało polską gospodarkę, kulturę, turystykę poprzez samorządy lokalne, instytucje, firmy, zabytki kultury materialnej, produkty turystyczne. W Forum co roku uczestniczyło około 150 dziennikarzy polonijnych z ponad 35 krajów ze wszystkich kontynentów. Tak liczna reprezentacja tworzyła warunki do tego, żeby wiedza o współczesnej Polsce za pośrednictwem polonijnych i polskich redaktorów zagranicy trafiała do naszych rodaków rozsianych na całym świecie, w szczególności do tych, dla których kontakt z polskim słowem w mediach był jedynym kontaktem z Ojczyzną. Tego rezultatu Światowego Forum Mediów Polonijnych nie sposób przecenić.
Nagrody Uskrzydlony (1988 – 2012)

Nagrodę „Uskrzydlony” przyznano po raz pierwszy za 1988 rok. Pomysł promowania ludzi związanych z kulturą powstał w Wojewódzkim Ośrodku Kultury w Tarnowie, kierowanym przez Stanisława Lisa. „Uskrzydlony” przyznawany był przez dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Kultury w Tarnowie dla ludzi kultury. Praktycznie od początku honorowali tym wyróżnieniem byli także menedżerowie, działacze samorządowi oraz dziennikarze. W momencie powstania Tarnowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., kontynuującej misję WOK w dziedzinie kultury, „Uskrzydlony” stał się nagrodą za indywidualny wkład w dzieło rozwoju regionu tarnowskiego przyznawaną w pięciu kategoriach: kultura, samorząd lokalny, gospodarka, promocja, media.
Po dwuletniej przerwie ideę „Uskrzydlonego” podjęła Rada Fundatorów Tarnowskiej Fundacji Kultury w ramach Programu Jubileuszu 10-lecia swojej działalności.
Od 2000 r. „Uskrzydlony” jest przyznawany przez kapitułę powoływaną corocznie przez Radę Fundatorów Tarnowskiej Fundacji Kultury w kategoriach:
KULTURA, SAMORZĄD TERYTORIALNY, MEDIA, ROZWÓJ I PROMOCJA REGIONU, ORGANIZACJE POZARZĄDOWE, INTEGRACJA EUROPEJSKA, FIRMY KREUJĄCE ROZWÓJ MAŁOPOLSKI I PODKARPACIA, PROMOCJĘ POLSKI W EUROPIE I W ŚWIECIE.
Międzynarodowy Konkurs Loteracki „Powrót do źródeł” (1994 – 2012)
Międzynarodowy Konkurs Literacki im. H. Cyganika „Powroty do źródeł” towarzyszył Światowemu Forum Mediów Polonijnych i adresowany był do dziennikarzy mediów polonijnych i polskich.

Międzynarodowa Nagroda Fidelis Poloniae (1995 – 2012), przyznawana była za wybitne zasługi w umacnianiu więzi między Polonią i Polakami za granicą, a krajem.
Na podstawie materiałów organizatorów – Ryszard Zaprzałka