Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.​

Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.

Ośrodek Praktyk Artystycznych w Rudzie Kameralnej
Nowa siedziba Teatru Nie Teraz

PARTNER MEDIALNY

ZAPOWIEDZI | PATRONAT MEDIALNY

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
prezentuje
7 odcinkowy miniserial „OPOWIEŚCI TEATRALNE”


W tym unikalnym projekcie udział bierze red. naczelny n/portalu.

______________________________

MALOWANE SŁOWEM

Malowane przez: Tomasza Habiniaka

Wiersze autorstwa: Ryszarda Smagacza

REDAKTOR NACZELNY

* * *

 

już

wieczór

 

kończę

kolejny

wiersz

 

chociaż

wciąż

 

stoję

w

progu

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

nie

recytuję

już

 

swoich

wierszy

 

pod

pomnikiem

Mickiewicza

 

teraz

słuchają

mnie

 

jeno

brzozy

i

ikony

 

z nich

czerpię

siłę

 

na

dalszy

bochen

czasu

 

Ryszard S.

______________________________

Panie

 

nie

dopuść

by

moje

słowa

przerastały

twoją

prawdę

 

Ryszard S.

______________________________

Wahadło

 

wiersz

to taniec

            z

chaosem

w

którym

panuje

porządek

—————————–

wiersze

pisuję

sam

      nie

wiem

jak

i

dopiero

gdy

powstaną

widzę

com

uczynił

———————————

poeta

zawsze

stoi

w

punkcie

wyjścia

co

wcale

          nie

wyklucza

między

planetarnych

rajz

 

Ryszard S.

______________________________

globalna

pandemia

 

ubrała

           nas

w kagańce

na twarzy

i

ostęplowała

nam

         dusze

a

chorzy z

urojenia

lekarze

zamiast

leczyć

wypisują

akty

      zgonu

 

Polska

jeszcze

się broni

 

niczym

Reduta

Ordona

 

przed

           tą

bolszewicką

zarazą

i

nie zginie

póki

          my

żyjemy

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

jestem

starym 

człowiekiem

 

który woli

 

czytać

i

myśleć

 

pisać

i

milczeć

 

inaczej

 

niż

       nasze 

covidowe

dzieci

 

dla

których

nie ma

      przed

         i po

 

jest teraz



________________________



zaszczep

dziecku

 

bojaźń 

bożą

 

nie

preparat

 

Ryszard S.

______________________________

Poprzedni
Następny

______________________________

Perun:

Z premedytacją nie oglądam TV.

Telewizor u mnie siedzi w pudle już piąty rok. W ten wyjazdowy weekend miałem przykrą przyjemność zapoznać się z repertuarem różnych stacji korzystając z zastanego odbiornika TV. Po takiej przerwie dostrzega się znaczące różnice i niestety regres kultury.
To, co zobaczyłem i posłuchałem tak bardzo mnie przeraziło i tak bardzo mną wstrząsnęło, że obawiam się, że nie dam rady opisać tego odczucia. Przestraszyłem się zdając sobie sprawę z tego jaka masa rodaków jest karmiona szambem.
Do tej chwili mam wykrzywione usta z wielkim niesmakiem po obejrzeniu fragmentów programów informacyjnych, a także popularno-rozrywkowych. To jest kompletne dno szambowozu!!!
Dziennikarze – błaźni, aroganci, klakierzy i ignoranci, którzy kilkadziesiąt lat temu nie zdaliby matury.
Politycy „polemizujący” w TV – takie typy spotykaliśmy w XX wieku w zieleni miejskiej lub w PGR-ach.
Naukowcy – kilku karierowiczów żądnych kasy za udział w reklamach.
Ludzie kultury i sztuki – kompletny brak.
Gdzie się podziały programy, w których wykształceni, z nieprzeciętną inteligencją, kulturalni redaktorzy dawali wzór szlachetnej osobistej i społecznej postawy? Gdzie wywiało autorytety – ludzi nauki, kultury i sztuki?
W zamian mamy głupkowate seriale lub programy, w których zestaw nieokrzesanych prymitywnych i wulgarnych osób, siedząc na kanapie przed TV, żłopiąc piwo i pierdząc, mówi- „ocenia”, co jest fajne, a co niefajne, kształtuje opinię widzów. Ogląda ich podobno 70-90% społeczeństwa, które ma teraz potwierdzenie, że to jak żyją i jak się zachowują jest w porządku (jest OK i COOL!).
SKANDAL!!!  SKANDAL!!!   SKANDAL!!!
Misja kulturalna programów telewizyjnych rozmyła się gdzieś już dawno temu i nie wiadomo, czy powróci.
Jest zgoda społeczeństwa na to wszystko.
Najważniejsze w państwie osoby muszą znać ten stan rzeczy – aprobują to nie wyrażając jakiegokolwiek sprzeciwu.
Ludzie – zróbmy coś z tym, bo intelekt naszego narodu umiera na naszych oczach i na nasze życzenie!
Jesteśmy otumaniani repertuarem TV oraz coraz większą ilością dostępnego oficjalnie i legalnie alkoholu (dorosłe i mądre osoby korzystają z umiarem, ale ile takich jest? Albo ta młodzież popisująca się przed rówieśnikami?)
Jak kiedyś kolonizatorzy rozpijali rdzennych mieszkańców Ameryki, tak dziś poprzez alkohol i tragiczny poziom intelektualny programów morduje się bezkrwawo Polaków!
Alkohol sprzedawany na stacjach benzynowych!!!
To świadectwo NARODOWEGO KRETYNIZMU, UPODLENIA I PONIŻENIA, którego doczekaliśmy się w XXI wieku.
Do tego dochodzi skrajnie fatalna polityka wewnętrzna i zewnętrzna rządu, która doprowadziła do tego, że Polacy są skłóceni nawet ze swoimi najbliższymi, a żaden z sąsiadów już nas nie lubi.
Rzucą jeszcze więcej kiełbasy na grilla, puszek piwa i małpeczek w popularnych sklepach, pokażą w TV zawody pływackie w moczu i będzie można podzielić się Polską jak resztką kilkudniowej pleśniejącej pizzy!!!
Kulturalna Polsko gdzie jesteś?!
Mądry Polaku przed szkodą gdzie jesteś?!
P.S.
Pominąłem opis kilku programów.
To się w głowie nie mieści, to nie przechodzi przez usta, ani przez klawiaturę.
O mechanizmach manipulacji też nie wspominam. To zagrożenie jest/powinno być dla wszystkich oczywiste.
Niezmiennie polecam lekturę – Gustav le Bon, „Psychologia tłumu”

Piotr Barszczowski (fb)

BOŻENA KWIATKOWSKA przedstawia swoje obrazy i wiersze

O TYM I OWYM 229

Dekalog Polaka

„…Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z ktorej wzrosłeś.

Wszystko, czymś jest,
po Bogu mnie zawdzięczasz.

 

1. Nie będziesz miał ukochania
 ziemskiego nade mnie.

2. Nie będziesz wzywał imienia Polski
 dla własnej chwały,
 kariery albo nagrody.

3. Pamiętaj, abyś Polsce oddał bez wahania
 majątek, szczęście osobiste i życie.

4. Czcij Polskę, Ojczyznę twoją,
 jak matkę rodzoną.

5. Z wrogami Polski walcz wytrwale
do ostatniego tchu, do ostatniej kropli
krwi w żyłach twoich.

6. Walcz z własnym wygodnictwem i tchórzostwem.
Pamiętaj, że tchórz nie może być Polakiem.

7. Bądź bez litości dla zdrajców
imienia polskiego.

8. Zawsze i wszędzie śmiało stwierdzaj,
że jesteś Polakiem.

9. Nie dopuść, by wątpiono w Polskę.

10. Nie pozwól, by ubliżano Polsce,
poniżając Jej wielkość i Jej zasługi,
Jej dorobek i Majestat.

 

Będziesz miłował Polskę
pierwszą po Bogu miłością.
Bedziesz Ją miłował więcej
niż siebie samego”.

Zofia Kossak-Szczucka

PITAVALE - 113

wg. Jerzego Reutera

Miłość w teatrze

To nie tylko sceniczne dramaty, pisane przez wielkich dramaturgów, to także zwykła proza życia, schowana gdzieś głęboko za tajemniczymi kulisami, w garderobach, pracowniach i emocjach, jakże ważnych dla każdego artysty. To raczej zrozumiałe, że życie na scenie musi przenosić się gdzieś głębiej i odciskać swoje piętno na dniu codziennym uczestników tego niecodziennego dell`arte. Pan elektryk z tarnowskiego teatru był młodym i bardzo przystojnym mężczyzną, a mało tego, był nad wyraz ambitny i rządny wejścia na scenę w jakiejś wyrazistej pozie, by zaimponować wszystkim. Jednak pozostałoby to w sferze nocnych marzeń, gdyby do naszego teatru nie została zatrudniona młoda, tuż po studiach, piękna aktorka. A byla tak powabna, że skupiała na sobie gorący wzrok wszystkich mężczyzn i zadrosne spojrzenia kobiet. Elektryk – tak go nazwiemy, by nie urągać jego pamięci – zakochał się od pierwszego wejrzenia, co było zawsze widoczne na oświetlanej przez niego scenie i rozpoczął powolne eksponowanie przed wybranką swoich wdzięków.

Pitaval 113

KOSMOGONIA

czyli

ROCZNICA 91. URODZIN KRZYSZTOFA PENDERECKIEGO

Dokładnie 91 lat temu, 23 listopada 1933 roku w Dębicy, przyszedł na świat Krzysztof Eugeniusz Penderecki – kompozytor, dyrygent, jeden z największych polskich twórców XX wieku – jedna z najznamienitszych osobowości artystycznych, twórca światowych horyzontów, wielki Polak, humanista, człowiek kultury wysokiej, napełniającej ducha nadzieją. Patron Europejskiego Centrum Muzyki nie tylko był zakorzenionym w myśli humanistycznej miłośnikiem natury i sztuki, ale przede wszystkim pokornym, ciepłym człowiekiem, zatroskanym o dobro bliźniego, losy ludzkości i przyszłych pokoleń. Tego dnia, w sobotę 23 listopada w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, miejscu wybranym przez Maestra na swą arkadię, uroczyście obchodzono święto wielkiego artysty podczas dnia specjalnego KOSMOGONIA. Głównym punktem programu wydarzeń odbywających się tego dnia w Lusławicach był koncert specjalny, podczas którego zabrzmiała VII Symfonia „Siedem bram Jerozolimy” (1996). To wielkie dzieło kantatowo-oratoryjne zostało wykonane w sali koncertowej ECM KP po raz pierwszy. Wykonanie tej znamienitej kompozycji wpisuje się w cykl koncertów będących prezentacją wielkich dzieł naszego Patrona w Lusławicach. Koncert organizowany jest w ramach Festiwalu Eufonie.

 

W 1974 roku Krzysztof Penderecki zakupił niszczejący od drugiej wojny światowej dworek i ogród w Lusławicach. Przez czterdzieści lat rozwijał go i pielęgnował. Tak powstało lusławickie arboretum (ogród krzewów i drzew) Elżbiety (żony kompozytora) i Krzysztofa Pendereckich. Natomiast Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach zostało powołane do życia w 2005 roku jako Narodowa Instytucja Kultury.

 

W Lusławicach, w domu Krzysztofa Pendereckiego, utwory Mistrza brzmią zawsze szczególnie. Rezonują bowiem ze stworzoną przez niego arkadią, w której przeplatają się idee i myśli otoczone ukochanymi przez artystę drzewami. Wykonana w  rocznicę 91. urodzin naszego wielkiego Mistrza „Kosmogonia” (1970) to dźwiękowa opowieść o powstaniu i historii świata.

 

 „Lusławice są otwarte dla wszystkich: pomyślane zostały na wzór starożytnej akademii czy ogrodu kultury wysokiej, w którym spotykają się różne pokolenia” – w myśl Krzysztofa Pendereckiego po spotkaniu z dźwiękami VII Symfonii odbyła się dyskusja o projekcie realizowanym przez Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego we współpracy z Centrum Badań Mózgu Uniwersytetu Jagiellońskiego. „Pomiędzy dźwiękiem, pismem, słowem – Jak ludzki mózg reaguje na muzykę” to eksperymentalny projekt będący próbą określenia i przybliżenia odbiorcom mechanizmów mających wpływ na percepcję muzyki XX wieku na przykładzie jednego z najbardziej charakterystycznych dzieł Krzysztofa Pendereckiego – „Siedmiu bram Jerozolimy”.

 

To utwór ważny dla świata i równie ważny dla Lusławic. Ponad ćwierć wieku temu na ganku lusławickiego Dworu powstawały kolejne akordy chóralnego „De profundis” współtworzącego to monumentalne dzieło. Muzyka Krzysztofa Pendereckiego była i jest przesłaniem skierowanym do odbiorcy. Wielka pod względem aparatu wykonawczego, rozmiarów i podjętego tematu VII Symfonia stanowi próbę spojrzenia współczesnego kompozytora na wielką, judeochrześcijańską tradycję naszej kultury i kolejnym odkrywaniem na nowo wspólnej przestrzeni duchowej.

 

Uniwersalia i wieczność to tematy ponad czasowych dzieł prof. Pendereckiego, które wciąż wybrzmiewają doczesną aktualnością, dzieł, w których słychać wszystko, co jest udziałem ludzkości. Kunszt warsztatu kompozytorskiego oraz pewność dokonywanych wyborów estetycznych stawiają artystę w panteonie największych twórców. Stał się nie tylko autorytetem w dziedzinie muzyki poważnej, ale także jedną z najbardziej rozpoznawalnych postaci polskiej kultury na świecie. Odmienił światową muzykę. Zostawił po sobie nie pustkę, a trwały ślad w postaci tytanicznego dzieła muzycznego, pedagogicznego i instytucjonalnego. Zostawił tysiące posadzonych drzew w ukochanych Lusławicach, gdzie kompozytorska partytura Mistrza złączyła się nierozerwalnie z partyturą ogrodu. Miejsce to stało się „rajem odnalezionym” dla artysty, którego nowatorska twórczość uczyniła go ikoną kultury XX wieku; miłośnika natury, którego pasja i myśl kierowały w stronę ponadczasowych, uniwersalnych praw i harmonii przejawiających się w świecie przyrody; wizjonera obdarzonego niezwykłym zmysłem dostrzegania spraw najistotniejszych, śmiało dążącego do realizacji idei wybiegających poza perspektywę pojedynczego pokolenia. Mawiał: „Moje życie jest architekturą moich zamierzeń”.

 

O nieprzemijających wartościach w sztuce pisał Rainer Maria Rilke. Austriacki poeta, wielokrotnie przywoływany przez Mistrza, uważał, że sztuka to dążenie jednostki do tego, by ponad niewygodą i ciemnością porozumieć się ze wszystkimi rzeczami – zarówno z tymi najmniejszymi, jak i największymi – i dzięki takim nieustannym dialogom zbliżać się ku ostatecznym, cichym źródłom wszelkiego życia. Tajemnice rzeczy stapiają się we wnętrzu jednostki z jej własnymi, najgłębszymi odczuciami i objawiają, jakby były jej własną tęsknotą. Bogaty język tych intymnych wyznań to piękno. Ponad 60 lat pracy kompozytorskiej Krzysztofa Pendereckiego pozostawiło w dziejach muzyki ważny, piękny i trwały ślad w postaci blisko 170 kompozycji, a także muzyki pisanej do filmów animowanych, dokumentalnych, fabularnych oraz dla teatrów.

 

Wykonane podczas sobotniego koncertu dzieło powstało we fragmentach właśnie w Lusławicach. Wystąpił Chór Polskiego Radia – Lusławice, Orkiestra i Chór Filharmonii Krakowskiej, soliści, którzy przez lata wykonywali dzieła Pendereckiego – Iwona Hossa, Karolina Sikora, Anna Lubańska, Rafał Bartmiński, Artur Janda, Sławomir Holland. Poprowadził ich Maciej Tworek, a całość jest wpisana jako wydarzenie towarzyszące Festiwalowi Eufonie.

 

Chór Filharmonii Krakowskiej powstał w 1945 roku, a 5 lat później zyskał status zespołu zawodowego. Poczynając od I nagrody otrzymanej w 1951 roku na I Festiwalu Muzyki Polskiej w Warszawie, zdobywał coraz większe uznanie artystyczne, występując w bogatym repertuarze obejmującym zarówno utwory oratoryjne, jak i a cappella z różnych epok.

 

Zespół brał udział w wielu renomowanych festiwalach polskich i międzynarodowych. Od I edycji Festiwalu Wielkanocnego Ludwiga van Beethovena chór bierze udział w jego projektach. Koncertował niemal w całej Europie, a także w: Iranie, Kanadzie, Libanie, Turcji, Stanach Zjednoczonych oraz byłych republikach Związku Radzieckiego. Jako pierwszy polski zespół wystąpił w mediolańskiej La Scali.

 

Zespół, oprócz monumentalnych dzieł oratoryjnych, ma w swym repertuarze opery (od dzieł Wolfganga Amadeusza Mozarta po Czarną maskę Krzysztofa Pendereckiego), a także utwory o charakterze popularnym (Misa criolla Ariela Ramíreza, Liverpool Oratorio Paula McCartneya, Requiem Andrew Lloyda Webbera czy Trionfi Carla Orffa).

 

Chór Filharmonii od lat uczestniczy w dziele popularyzacji muzyki Krzysztofa Pendereckiego. Perfekcyjne wykonanie trudnej zarówno w warstwie muzycznej, jak i językowej Jutrzni stało się wręcz wizytówką zespołu, a nagranie Pasji według św. Łukasza uhonorowane zostało Grand Prix du Disque. Cenną pamiątką współpracy z kompozytorem jest dedykacja poświęcona krakowskiemu chórowi, jaka znalazła się w pierwszym wydaniu Stabat Mater.

 

Do znaczących osiągnięć dyskograficznych zespołu należą nagrania muzyki Wojciecha Kilara. Płyta, na której znalazły się Krzesany, Angelus oraz Victoria, otrzymała nominację do prestiżowej nagrody Fryderyk (1997). Chór uczestniczył ponadto w nagraniach muzyki filmowej Wojciecha Kilara, m.in. do Drakuli w reżyserii Francisa Forda Coppoli oraz Króla ostatnich dni Thomasa Toelle.

Od 2021 roku chór prowadzi Piotr Piwko.

 

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej rozpoczęła swą działalność w lutym 1945 roku jako pierwsza polska orkiestra symfoniczna po zakończeniu II wojny światowej. Mimo trudności panujących w powojennej Polsce zespół od początku prezentował wysoki poziom artystyczny oraz doskonałe umiejętności interpretacyjne, rozwijane następnie dzięki współpracy z wieloma znakomitymi dyrygentami. Pierwszym powojennym dyrektorem, a zarazem dyrygentem pamiętnego koncertu 3 lutego 1945 roku był Zygmunt Latoszewski. W kolejnych latach na czele zespołu stali: Walerian Bierdiajew, Bohdan Wodiczko, Stanisław Skrowaczewski, Witold Rowicki, Andrzej Markowski, Henryk Czyż, Jerzy Katlewicz, Tadeusz Strugała, Gilbert Levine (USA), Vladimir Ponkin (Rosja), Tomasz Bugaj, Jan Krenz, Paweł Przytocki i Michał Dworzyński. W latach 1988–1990 Dyrektorem Artystycznym Filharmonii był Krzysztof Penderecki, który następnie od 1993 piastował stanowisko honorowego Dyrektora Artystycznego.

 

Z orkiestrą koncertowali światowej sławy soliści, wśród nich znaleźli się m.in.: Yehudi Menuhin, Artur Rubinstein, Maurizio Pollini, Mścisław Rostropowicz, Nigel Kennedy, Kevin Kenner, Vadim Brodski, Yo-Yo Ma, Garrick Ohlsson oraz znakomici dyrygenci, m.in.: Helmuth Rilling, Christopher Hogwood, Jerzy Semkow, Kazimierz Kord, Gabriel Chmura, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Jacek Kaspszyk.

 

Zespół koncertował w większości krajów europejskich, w tym w: Konzerthaus i Musikverein w Wiedniu, Gewandhaus w Lipsku, Théâtre du Châtelet w Paryżu, a także m.in. w Carnegie Hall w Nowym Jorku. Wielokrotnie zapraszany był także do udziału w międzynarodowych festiwalach muzycznych.

Od września 2021 roku Dyrektorem Artystycznym Filharmonii jest Alexander Humala.

 

Dzięki dźwiękom i przesłaniom swoich dzieł oraz ideom wykraczającym poza granice teraźniejszości dziedzictwo Krzysztofa Pendereckiego trwale naznaczyło dzieje muzyki, szeroko pojętej kultury i Lusławic – jego miejsca na ziemi. W Lusławicach bowiem nieustannie trwają dźwięki, idee i drzewa twórcy, który wyznał: „Najlepiej czuję się w Lusławicach, gdzie posadziłem swoje drzewa. Tam będę wracał. I tam zostanie po mnie ślad w postaci tych drzew”.

 

Lusławice – stolica serca Krzysztofa Pendereckiego – w dniu rocznicy jego urodzin ponownie stały się kosmogonią jego ideologicznego i artystycznego wszechświata. W dniu urodzin Patrona złożono także hołd Mistrzowi w miejscu jego pochówku – w Panteonie Narodowym, w kryptach kościoła Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Krakowie.

 

Ryszard Zaprzałka

Korzystałem z materiałów organizatorów – Jadwiga Kania / ECM KP

foto: : Adam Golec/ Janusz Marynowski/ Stanisław Kusiak /ECM KP/

Zobacz również:

PO SĄSIEDZKU:WIELKI TYDZIEŃ W KRAKOWIE

czyliMISTERIA PASCHALIA 2025   Tegoroczna, dwudziesta druga już edycja festiwalu Misteria Paschalia w liczbach – i dużym skrócie – to osiem dni, dziesięć wyjątkowych lokalizacji i kilkadziesiąt wydarzeń artystycznych w Krakowie, Tyńcu i Wieliczce –

Czytaj więcej....

Rozdział 8 “Z batutą w dłoni”

czyli Moje marzenia twórcze.   To kolejna część unikalnych wspomnień Bożeny Kwiatkowskiej, których część VIII publikujemy poniżej. Nasza bohaterka to kobieta, która urodziła się z batutą w dłoni…To jedna z najbardziej wyrazistych osobowości tarnowskiej kultury,

Czytaj więcej....

Przez Twe święte zmartwychwstanie,
z grzechów powstać daj nam, Panie

Każdemu z Was, każdemu kto w Waszym
sercu ma choć miejsca odrobinę

wszelakości dobrej a Bożej
w czas WIELKIEJ NOCY
Anno Domini 2025
życzy Teatr Nie Teraz
oraz Tarnowski Kurier Kulturalny

Poprzedni
Następny

 

  jak
  Babcia
  przy
  furtce
  stoi

 

  cierpiąc
  na
  zawroty
  historii

 

  Ryszard S.

MALOWANIE SŁOWEM

Ryszard Smagacz

Tryptyk Katyński część I

 

Część I

 

            1940 – 2010 Katyń

to

dla Polaków

ziemia

święta i przeklęta

wojenna

dwie daty

dwie listy

ale

od

teraz

pamięć jedna

 

wtedy

bezimienny guzik

z orzełkiem

teraz

obrączka

z imieniem

prezydenta

 

wtedy

strzały w tył głowy

i milczący las

wokół

teraz

salwy honorowe

Zygmunt i Wawel

i pokój

także my

jakby

nie ci

sami

oby

 

CZYTAJ DALEJ

 

Teatr Nie Teraz

Galeria Mistrzów:

Najnowsze spektakle:

MINIATURA TEATRALNA
PREMIERA
12 października 2024, Dwór Brzozówka w Tomicach k/ Warszawy

PREMIERA
5 października 2024, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
11 października 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA
8 marca 2024, Muzeum Wsi Radomskiej
15 marca 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

8 lipca 2023, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

PREMIERA
18 marca 2023, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

28 września 2022, Łomża

10 wrzesień 2022 – Suchowola koło Białegostoku
16 wrzesień 2022 – Strachocina koło Sanoka

8 wrzesień 2022 – Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
14 wrzesień 2022 – Gliwice

Pierwsza premiera online – grudzień 2020

dworek M. Konopnickiej w Żarnowcu

Lipiec 2020

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Listopad 2019

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Spektakl teatralny w wykonaniu adeptów TNT

Arkadia – Sybir – Powrót do nieswojego domu

kwiecień 2019

listopad 2018 – Opole

październik 2017 – Tuchów – Kraków – Warszawa
październik 2016 – Tarnów Ratusz
marzec 2016 – Tuchów klasztor
luty 2016 – Warszawa – Galeria Porczyńskich
sierpień 2015 – Ołpiny
listopad 2014/2015 – Tuchów, Ołpiny /Wymarsz/
październik 2014 – Warszawa Żoliborz – Dom Pielgrzyma „Amicus”
lipiec 2013 – Synagoga – Dąbrowa Tarnowska
kwiecień 2012 – Warszawa – Więzienie na Rakowieckiej

maj 2011 – Warszawa – Muzeum Niepodleglości

grudzień 2010 – Hotel Tarnovia
maj – czerwiec 2003 Peregrynacja z kopią Veraikonu: Nowy Sącz, Stary Sącz, Just, Rożnów, Tropie, Jamna, Lipnica Murowana,  Nowy Wiśnicz, Szczepanów, Zabawa, Zawada, Tarnów 

_______________________

SPOTKANIA

_______________________

więcej na www.nieteraz.pl 
www.tarnowskikurierkulturalny.pl

YouTube