Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.​

Niezależny autorski portal internetowy poświęcony kulturze i sztuce miasta i regionu, na bieżąco monitorujący to, co w kulturalnej trawie piszczy.

Ośrodek Praktyk Artystycznych w Rudzie Kameralnej
Nowa siedziba Teatru Nie Teraz

PARTNER MEDIALNY

ZAPOWIEDZI | PATRONAT MEDIALNY

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
prezentuje
7 odcinkowy miniserial „OPOWIEŚCI TEATRALNE”


W tym unikalnym projekcie udział bierze red. naczelny n/portalu.

______________________________

MALOWANE SŁOWEM

Malowane przez: Tomasza Habiniaka

Wiersze autorstwa: Ryszarda Smagacza

REDAKTOR NACZELNY

* * *

 

już

wieczór

 

kończę

kolejny

wiersz

 

chociaż

wciąż

 

stoję

w

progu

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

nie

recytuję

już

 

swoich

wierszy

 

pod

pomnikiem

Mickiewicza

 

teraz

słuchają

mnie

 

jeno

brzozy

i

ikony

 

z nich

czerpię

siłę

 

na

dalszy

bochen

czasu

 

Ryszard S.

______________________________

Panie

 

nie

dopuść

by

moje

słowa

przerastały

twoją

prawdę

 

Ryszard S.

______________________________

Wahadło

 

wiersz

to taniec

            z

chaosem

w

którym

panuje

porządek

—————————–

wiersze

pisuję

sam

      nie

wiem

jak

i

dopiero

gdy

powstaną

widzę

com

uczynił

———————————

poeta

zawsze

stoi

w

punkcie

wyjścia

co

wcale

          nie

wyklucza

między

planetarnych

rajz

 

Ryszard S.

______________________________

globalna

pandemia

 

ubrała

           nas

w kagańce

na twarzy

i

ostęplowała

nam

         dusze

a

chorzy z

urojenia

lekarze

zamiast

leczyć

wypisują

akty

      zgonu

 

Polska

jeszcze

się broni

 

niczym

Reduta

Ordona

 

przed

           tą

bolszewicką

zarazą

i

nie zginie

póki

          my

żyjemy

 

Ryszard S.

______________________________

* * *

 

jestem

starym 

człowiekiem

 

który woli

 

czytać

i

myśleć

 

pisać

i

milczeć

 

inaczej

 

niż

       nasze 

covidowe

dzieci

 

dla

których

nie ma

      przed

         i po

 

jest teraz



________________________



zaszczep

dziecku

 

bojaźń 

bożą

 

nie

preparat

 

Ryszard S.

______________________________

Poprzedni
Następny

______________________________

Perun:

Z premedytacją nie oglądam TV.

Telewizor u mnie siedzi w pudle już piąty rok. W ten wyjazdowy weekend miałem przykrą przyjemność zapoznać się z repertuarem różnych stacji korzystając z zastanego odbiornika TV. Po takiej przerwie dostrzega się znaczące różnice i niestety regres kultury.
To, co zobaczyłem i posłuchałem tak bardzo mnie przeraziło i tak bardzo mną wstrząsnęło, że obawiam się, że nie dam rady opisać tego odczucia. Przestraszyłem się zdając sobie sprawę z tego jaka masa rodaków jest karmiona szambem.
Do tej chwili mam wykrzywione usta z wielkim niesmakiem po obejrzeniu fragmentów programów informacyjnych, a także popularno-rozrywkowych. To jest kompletne dno szambowozu!!!
Dziennikarze – błaźni, aroganci, klakierzy i ignoranci, którzy kilkadziesiąt lat temu nie zdaliby matury.
Politycy „polemizujący” w TV – takie typy spotykaliśmy w XX wieku w zieleni miejskiej lub w PGR-ach.
Naukowcy – kilku karierowiczów żądnych kasy za udział w reklamach.
Ludzie kultury i sztuki – kompletny brak.
Gdzie się podziały programy, w których wykształceni, z nieprzeciętną inteligencją, kulturalni redaktorzy dawali wzór szlachetnej osobistej i społecznej postawy? Gdzie wywiało autorytety – ludzi nauki, kultury i sztuki?
W zamian mamy głupkowate seriale lub programy, w których zestaw nieokrzesanych prymitywnych i wulgarnych osób, siedząc na kanapie przed TV, żłopiąc piwo i pierdząc, mówi- „ocenia”, co jest fajne, a co niefajne, kształtuje opinię widzów. Ogląda ich podobno 70-90% społeczeństwa, które ma teraz potwierdzenie, że to jak żyją i jak się zachowują jest w porządku (jest OK i COOL!).
SKANDAL!!!  SKANDAL!!!   SKANDAL!!!
Misja kulturalna programów telewizyjnych rozmyła się gdzieś już dawno temu i nie wiadomo, czy powróci.
Jest zgoda społeczeństwa na to wszystko.
Najważniejsze w państwie osoby muszą znać ten stan rzeczy – aprobują to nie wyrażając jakiegokolwiek sprzeciwu.
Ludzie – zróbmy coś z tym, bo intelekt naszego narodu umiera na naszych oczach i na nasze życzenie!
Jesteśmy otumaniani repertuarem TV oraz coraz większą ilością dostępnego oficjalnie i legalnie alkoholu (dorosłe i mądre osoby korzystają z umiarem, ale ile takich jest? Albo ta młodzież popisująca się przed rówieśnikami?)
Jak kiedyś kolonizatorzy rozpijali rdzennych mieszkańców Ameryki, tak dziś poprzez alkohol i tragiczny poziom intelektualny programów morduje się bezkrwawo Polaków!
Alkohol sprzedawany na stacjach benzynowych!!!
To świadectwo NARODOWEGO KRETYNIZMU, UPODLENIA I PONIŻENIA, którego doczekaliśmy się w XXI wieku.
Do tego dochodzi skrajnie fatalna polityka wewnętrzna i zewnętrzna rządu, która doprowadziła do tego, że Polacy są skłóceni nawet ze swoimi najbliższymi, a żaden z sąsiadów już nas nie lubi.
Rzucą jeszcze więcej kiełbasy na grilla, puszek piwa i małpeczek w popularnych sklepach, pokażą w TV zawody pływackie w moczu i będzie można podzielić się Polską jak resztką kilkudniowej pleśniejącej pizzy!!!
Kulturalna Polsko gdzie jesteś?!
Mądry Polaku przed szkodą gdzie jesteś?!
P.S.
Pominąłem opis kilku programów.
To się w głowie nie mieści, to nie przechodzi przez usta, ani przez klawiaturę.
O mechanizmach manipulacji też nie wspominam. To zagrożenie jest/powinno być dla wszystkich oczywiste.
Niezmiennie polecam lekturę – Gustav le Bon, „Psychologia tłumu”

Piotr Barszczowski (fb)

BOŻENA KWIATKOWSKA przedstawia swoje obrazy i wiersze

O TYM I OWYM 229

Dekalog Polaka

„…Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z ktorej wzrosłeś.

Wszystko, czymś jest,
po Bogu mnie zawdzięczasz.

 

1. Nie będziesz miał ukochania
 ziemskiego nade mnie.

2. Nie będziesz wzywał imienia Polski
 dla własnej chwały,
 kariery albo nagrody.

3. Pamiętaj, abyś Polsce oddał bez wahania
 majątek, szczęście osobiste i życie.

4. Czcij Polskę, Ojczyznę twoją,
 jak matkę rodzoną.

5. Z wrogami Polski walcz wytrwale
do ostatniego tchu, do ostatniej kropli
krwi w żyłach twoich.

6. Walcz z własnym wygodnictwem i tchórzostwem.
Pamiętaj, że tchórz nie może być Polakiem.

7. Bądź bez litości dla zdrajców
imienia polskiego.

8. Zawsze i wszędzie śmiało stwierdzaj,
że jesteś Polakiem.

9. Nie dopuść, by wątpiono w Polskę.

10. Nie pozwól, by ubliżano Polsce,
poniżając Jej wielkość i Jej zasługi,
Jej dorobek i Majestat.

 

Będziesz miłował Polskę
pierwszą po Bogu miłością.
Bedziesz Ją miłował więcej
niż siebie samego”.

Zofia Kossak-Szczucka

PITAVALE - 113

wg. Jerzego Reutera

Miłość w teatrze

To nie tylko sceniczne dramaty, pisane przez wielkich dramaturgów, to także zwykła proza życia, schowana gdzieś głęboko za tajemniczymi kulisami, w garderobach, pracowniach i emocjach, jakże ważnych dla każdego artysty. To raczej zrozumiałe, że życie na scenie musi przenosić się gdzieś głębiej i odciskać swoje piętno na dniu codziennym uczestników tego niecodziennego dell`arte. Pan elektryk z tarnowskiego teatru był młodym i bardzo przystojnym mężczyzną, a mało tego, był nad wyraz ambitny i rządny wejścia na scenę w jakiejś wyrazistej pozie, by zaimponować wszystkim. Jednak pozostałoby to w sferze nocnych marzeń, gdyby do naszego teatru nie została zatrudniona młoda, tuż po studiach, piękna aktorka. A byla tak powabna, że skupiała na sobie gorący wzrok wszystkich mężczyzn i zadrosne spojrzenia kobiet. Elektryk – tak go nazwiemy, by nie urągać jego pamięci – zakochał się od pierwszego wejrzenia, co było zawsze widoczne na oświetlanej przez niego scenie i rozpoczął powolne eksponowanie przed wybranką swoich wdzięków.

Pitaval 113

PO SĄSIEDZKU: MODLITEWNE KONTEMPLACJE

czyli

FESTIWAL MUSICA DIVINA W KRAKOWIE

 

Już jutro – zapowiada nasza krakowska korespondentka Katarzyna Cetera, rozpoczną się w Krakowie kolejne wakacyjne spotkanie z modlitwą i muzyką – czyli festiwal Musica Divina – który trudno tak naprawdę festiwalem nazywać. Tej imprezie obcy jest festiwalowy szum i blichtr – to raczej festiwal zamyślenia, kontemplacji, modlitwy i ciszy. Musica Divina nie jest kolejnym festiwalem muzyki dawnej na mapie Europy, ale wydarzeniem, które stara się stworzyć przestrzeń dla emocjonalnego i intelektualnego doświadczenia w muzyce. Wprawdzie w programach koncertów odnaleźć można przede wszystkim sporo dawnej muzyki sakralnej (rozpiętej między średniowieczem a barokiem), jednak zupełnie nie chodzi w nich o odkrywanie, a o kontemplację właśnie.

 

Organizatorzy – Fundacja InCanto – przekonują: Tworzymy raczej przestrzeń spotkania, w której wokół pasji do muzyki, wyrosłej z chrześcijańskiego korzenia i liturgicznej tradycji Kościoła Wschodu i Zachodu, gromadzą się artyści i słuchacze o różnej wrażliwości, przekonaniach i motywacjach. To, co ich łączy, to nie tylko pasja, ale także przekonanie o ponadczasowej wartości sztuki i kluczowej roli, jaką pełni ona w życiu człowieka.

 

Oczywiście organizatorzy dokładają starań, by wydarzenia festiwalowe sprzyjały doświadczaniu muzyki w sposób wielowymiarowy – przede wszystkim dzięki wspaniałym wnętrzom krakowskich świątyń, w których mamy przywilej gościć, a także przez odpowiednie oświetlenie, troskę o szczególne skupienie czy merytoryczne wprowadzenie do prezentowanego repertuaru. Ważną przestrzeń dialogu stanowi coroczna festiwalowa publikacja, która jest głosem zarówno organizatorów festiwalu i zaproszonych artystów, jak i słuchaczy, dzielących się swoim doświadczeniem. Intelektualnego wymiaru imprezy dopełniają spotkania i rozmowy z przedstawicielami zaproszonych zespołów, w trakcie których nie tylko lepiej poznajemy koncertowy repertuar, ale także skracamy nieco zwyczajowy dystans między publicznością i artystami. Wszystko wskazuje na to, że taką formułę ceni sobie Publiczność Musica Divina, która z roku na rok coraz liczniej zjawia się na koncertach.

 

W materiałach festiwalowych czytamy:

Nie staramy się być ani kaznodziejami ani estetyczną wyrocznią – dajemy szansę by muzyka przemówiła autentycznym głosem współczesnych wykonawców, którzy nie pretendują do miana spadkobierców dawnych mistrzów, ale starają się odnaleźć w ich twórczości wciąż aktualne treści i mówić o nich językiem własnej wrażliwości i talentu.

 

TASTO SOLO [Musica Divina COMPLETORIUM]

 

Repertuar każdej odsłony Festiwalu konstruowany jest zazwyczaj w oparciu o tradycję i jej różnorodność. Organizatorzy dokładają wszelkich starań, aby ukazać współczesne odczytania nieprzebranego muzycznego skarbca chrześcijaństwa. Sięgają więc do źródeł Kościoła Zachodu i Wschodu, do średniowiecznej monodii i polifonii renesansowej, szukają wyjątkowych brzmień lokalnych tradycji pielęgnujących swoje dziedzictwo od pokoleń aż do dzisiaj i znajdują ich echa w utworach, które powstawały przez wieki i powstają współcześnie: Opowiadają o tradycji (tej rozumianej jako treści wiary chrześcijańskiej oraz tej, na którą składają się dokonania wielu pokoleń artystów), jako o żywym organizmie, który domaga się ciągłej aktualizacji i odczytywania na nowo, w którym nie brak wewnętrznego napięcia i złożoności.

 

Musica Divina to festiwal wyjątkowy także z uwagi na fakt, że organizatorzy konsekwentnie realizują ideę festiwalu społecznego – wstęp na wydarzenia festiwalowy jest bezpłatny chyba „od zawsze” – a z budżetu wielu ministerstw i organizacji rządowych, przeznaczonego na organizację wydarzeń kulturalnych (nawet w obrębie kilku projektów) od kilku lat nie otrzymali ani grosza.

 

DOMUS ARTIS [Musica Divina COMPLETORIUM],

 

Jednym z głównych celów, jaki sobie stawiamy jest popularyzowanie i udostępnianie tego, co postrzegamy jako nieznany i często niedoceniony skarb. Dlatego koncerty Musica Divina zawsze były i pozostaną bezpłatne. Wynika to również z naszego przekonania, że przestrzeń sakralna, szczególnie ta, która jest wciąż przeznaczona głównie dla liturgii i modlitwy, nigdy nie powinna być wykorzystywana dla komercyjnych celów.

 

Organizatorzy od samego początku podkreślają, że skonstruowany na tej zasadzie festiwal może trwać wyłącznie jako dzieło wspólne – by się rozwijać wymaga troski i wsparcia swojej Publiczności. Głównym budulcem i oparciem Festiwalu Społecznego jest finansowanie oddolne: Dzięki Patronom Musica Divina chcemy sięgać po coraz bardziej ambitne cele artystyczne. Wsparcie darczyńców traktujemy nie tylko jako zabezpieczenie finansowe wydarzenia, ale też okazję do budowania szczególnego rodzaju relacji między organizatorami a publicznością. Szansę do wejścia w lepszy wymiar tworzenia kultury – oparty o zaangażowanie społeczne, współdecydowanie o kierunku artystycznego rozwoju, odpowiedzialność i wzajemne zaufanie.

 

Dzięki idei Festiwalu Społecznego, Musica Divina ma szansę stać się pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych w Europie, darmowym wydarzeniem dla szerokiej publiczności, finansowanym dzięki regularnym wpłatom Darczyńców. O wsparcie dla tego festiwalu apeluje także ja, ale przede wszystkim zachęcam do udziału w festiwalu – Kraków mam przecież blisko, po sąsiedzku.

 

Tegoroczna edycja festiwalu to MUSICA DIVINA 2024: COMPLETORIUM, bowiem modlitwa na zakończenie dnia, zwana kompletą (łac. completorium) to chyba najbardziej prywatna i intymna ze wszystkich części Liturgii Godzin. Kompletę należy odmawiać przed nocnym odpoczynkiem na koniec dnia. Nie powinno w niej zabraknąć momentu ciszy, który pozwala na nawiązanie dialogu z Bogiem i medytację.

 

Integralną częścią tej modlitwy jest osobisty rachunek sumienia, a wymowa psalmów i modlitw – na czele z Kantykiem Symeona – odwołuje się nie tylko do minionego dnia, ale też do ostatecznych chwil życia człowieka, a nawet wprost wyrażonej prośby o dobrą śmierć. Trudno więc się dziwić, że odmawiana zazwyczaj w samotności kompleta – w odróżnieniu od jutrzni, nieszporów, a przede wszystkim ordinarium missae, nie była zbyt chętnie podejmowanym przez kompozytorów wątkiem liturgicznym. Jednak ze względu na jej szczególną wymowę, intymny charakter i wyzwanie, które stoi za takim wyborem, właśnie na completorium skoncentruje się program koncertów tegorocznego Festiwalu.

 

Siłą rzeczy nie będzie to podejście ilustracyjne – nie będziemy muzycznie rekonstruować dość prostej struktury tej godziny oficjum – zamiast tego, inspirując się jej treścią i różnorodnie rozkładając akcenty, będziemy – poprzez muzykę – zanurzać się w duchowej wymowie completorium.

 

Festiwal rozpocznie się już jutro w Bazylice Bożego Ciała o godzinie 20:30, programem PODCZAS SNU NAS OSŁANIAJ… przygotowanym przez zespół Domus Artis – międzynarodowy zespół wokalny utworzony przez muzyków, którzy studiują tajniki repertuaru renesansowego w Schola Cantorum Basiliensis. Ilustrują oni charakterystyczne cechy i atmosferę completorium. Struktura koncertu opiera się na Missa Quarti Toni (Mszy w czwartym tonie) Tomása Luisa de Victorii (1548-1611), skomponowanej, jak sama nazwa wskazuje, w nawiązaniu do modalności średniowiecznej – w oparciu o ton czwarty, hypofrygijski. Przypisywanie skalom kościelnym określonego charakteru emocjonalnego sięga czasów Gwidona z Arezzo- czyli XI wieku!

 

A już we środę po zmroku, o 20:30, organizatorzy zapraszają na Stolarską, do Bazyliki Świętej Trójcy, na poświęcone Bożej Rodzicielce modlitwy maryjne. Guillermo Pérez jest jednym z najbardziej skrupulatnych i utalentowanych współczesnych muzyków-naukowców, którzy łączą pasję badacza manuskryptów z wykonawczą wirtuozerią. Jego projekt artystyczny Tasto Solo skupia się na muzyce średniowiecznej i wczesnorenesansowej a zespół odegrał istotną rolę w odzyskiwaniu i rozpowszechnianiu zapomnianych repertuarów, prezentując je na scenie w zupełnie nowym blasku.

 

Ten koncert będzie premierą nowego programu zorientowanego wokół maryjnych dzieł sakralnych i paraliturgicznych XV wieku: śpiewu chorałowego, motetów, pieśni nabożnych, preludiów i opracowań instrumentalnych opartych na melodiach chorałowych, a także fragmentów komplety, zawierających polifoniczne wersje antyfon Ave Regina caelorum, Salve Regina i Regina Caeli. Program zawiera również repertuar z polskiego źródła – Śpiewnika Głogowskiego (znanego także jako Partesy żagańskie). Skopiowane około 1480 r. zestawienie 292 kompozycji na różne okazje wiązane jest współcześnie z postacią Martina Rinkenberga, opata klasztoru w Żaganiu – jednego z najważniejszych ówczesnych ośrodków sakralnych na Śląsku. Kroniki klasztorne donoszą, jak Rinkerberg, człowiek późnego średniowiecza, pragnąc rozwijać kult Najświętszej Maryi Panny, patronki swojej wspólnoty, wprowadził do użytku muzykę polifoniczną – cantica mensuralia – śpiewając AVE REGINA CELORUM cum tenore discanto et contratenor – na trzy głosy: discantus, tenor oraz contratenor.

 

Więcej o wyjątkowym tym manuskrypcie przechowywanym w Bibliotece Jagiellońskiej opowie sam Guillermo Pérez podczas otwartego wykładu, który wpisuje się w program wydarzeń towarzyszących, a odbędzie się we czwartek, 8 sierpnia, o godzinie 16 w tejże bibliotece (wejście od ulicy Oleandry).

 

Wejściówki a wszystkie wydarzeni festiwalowe można pobrać ze strony internetowej: https://musicadivina.pl/wejsciowki-2024/ . A tu znajdziecie też wskazówki dotyczące możliwości wsparcia festiwalu: https://musicadivina.pl/festiwalspoleczny/

 

Pobierajcie więc bezpłatne wejściówki, przybywajcie więc do Krakowa – a festiwal wesprzyjcie.

 

Katarzyna Cetera

Zdjęcia – organizatorzy

Zobacz również:

PO SĄSIEDZKU:WIELKI TYDZIEŃ W KRAKOWIE

czyliMISTERIA PASCHALIA 2025   Tegoroczna, dwudziesta druga już edycja festiwalu Misteria Paschalia w liczbach – i dużym skrócie – to osiem dni, dziesięć wyjątkowych lokalizacji i kilkadziesiąt wydarzeń artystycznych w Krakowie, Tyńcu i Wieliczce –

Czytaj więcej....

Rozdział 8 “Z batutą w dłoni”

czyli Moje marzenia twórcze.   To kolejna część unikalnych wspomnień Bożeny Kwiatkowskiej, których część VIII publikujemy poniżej. Nasza bohaterka to kobieta, która urodziła się z batutą w dłoni…To jedna z najbardziej wyrazistych osobowości tarnowskiej kultury,

Czytaj więcej....

Przez Twe święte zmartwychwstanie,
z grzechów powstać daj nam, Panie

Każdemu z Was, każdemu kto w Waszym
sercu ma choć miejsca odrobinę

wszelakości dobrej a Bożej
w czas WIELKIEJ NOCY
Anno Domini 2025
życzy Teatr Nie Teraz
oraz Tarnowski Kurier Kulturalny

Poprzedni
Następny

 

  jak
  Babcia
  przy
  furtce
  stoi

 

  cierpiąc
  na
  zawroty
  historii

 

  Ryszard S.

MALOWANIE SŁOWEM

Ryszard Smagacz

Tryptyk Katyński część I

 

Część I

 

            1940 – 2010 Katyń

to

dla Polaków

ziemia

święta i przeklęta

wojenna

dwie daty

dwie listy

ale

od

teraz

pamięć jedna

 

wtedy

bezimienny guzik

z orzełkiem

teraz

obrączka

z imieniem

prezydenta

 

wtedy

strzały w tył głowy

i milczący las

wokół

teraz

salwy honorowe

Zygmunt i Wawel

i pokój

także my

jakby

nie ci

sami

oby

 

CZYTAJ DALEJ

 

Teatr Nie Teraz

Galeria Mistrzów:

Najnowsze spektakle:

MINIATURA TEATRALNA
PREMIERA
12 października 2024, Dwór Brzozówka w Tomicach k/ Warszawy

PREMIERA
5 października 2024, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
11 października 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA
8 marca 2024, Muzeum Wsi Radomskiej
15 marca 2024, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

8 lipca 2023, Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu

PREMIERA
18 marca 2023, Zakliczyńskie Centrum Kultury

PREMIERA

28 września 2022, Łomża

10 wrzesień 2022 – Suchowola koło Białegostoku
16 wrzesień 2022 – Strachocina koło Sanoka

8 wrzesień 2022 – Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu
14 wrzesień 2022 – Gliwice

Pierwsza premiera online – grudzień 2020

dworek M. Konopnickiej w Żarnowcu

Lipiec 2020

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Listopad 2019

Ośrodek Praktyk Artystycznych – Dom Ludowy Maszkienice

Spektakl teatralny w wykonaniu adeptów TNT

Arkadia – Sybir – Powrót do nieswojego domu

kwiecień 2019

listopad 2018 – Opole

październik 2017 – Tuchów – Kraków – Warszawa
październik 2016 – Tarnów Ratusz
marzec 2016 – Tuchów klasztor
luty 2016 – Warszawa – Galeria Porczyńskich
sierpień 2015 – Ołpiny
listopad 2014/2015 – Tuchów, Ołpiny /Wymarsz/
październik 2014 – Warszawa Żoliborz – Dom Pielgrzyma „Amicus”
lipiec 2013 – Synagoga – Dąbrowa Tarnowska
kwiecień 2012 – Warszawa – Więzienie na Rakowieckiej

maj 2011 – Warszawa – Muzeum Niepodleglości

grudzień 2010 – Hotel Tarnovia
maj – czerwiec 2003 Peregrynacja z kopią Veraikonu: Nowy Sącz, Stary Sącz, Just, Rożnów, Tropie, Jamna, Lipnica Murowana,  Nowy Wiśnicz, Szczepanów, Zabawa, Zawada, Tarnów 

_______________________

SPOTKANIA

_______________________

więcej na www.nieteraz.pl 
www.tarnowskikurierkulturalny.pl

YouTube