Witryna korzysta z plików cookies,które są niezbędne do prawidłowego jej funkcjonowania .W ustawieniach przeglądarki możesz zmienić warunki ich przechowywania lub dostępu

KAŻDEGO RANKA SZUKAM POWODU DO ŻYCIA

czyli
TALIA NA FINISZU

Dziewiąty dzień XXII Ogólnopolskiego Festiwalu Komedii Talia minął bezpowrotnie. Może to i dobrze - zastanawia się Katarzyna Cetera – bo już dzisiejszego wieczoru czeka nas gala finałowa, podczas której poznamy laureatów i nagrodzone spektakle. Przyznana zostanie również nagroda w plebiscycie publiczności, rozdane będą nagrody przeznaczone dla widzów uczestniczących w głosowaniu, kupony będą – jak co roku – wylosowane podczas gali.

Czytaj więcej...

TRUSKAWKI NAS URATUJĄ,

Czyli
OSTATNI DZIEŃ POKAZÓW KONKURSOWYCH

Wczoraj zakończyły się pokazy konkursowe XXII Ogólnopolskiego Festiwalu Komedii Talia w Tarnowie. Obejrzeliśmy dwa ostatnie spektakle, biorące udział w konkursie – myślę, podsumowuje Katarzyna  Cetera, że żaden z nich nie zagrozi faworytom do statuetki Talii. Festiwal jednak jeszcze się nie kończy – gala finałowa w niedzielę a dziś – pozakonkursowo oczywiście – RANNY PTASZEK Collen Murphy w reżyserii Dariusza Taraszkiewicza w gwiazdorskiej obsadzie.

Czytaj więcej...

DLACZEGO PISTOLET NIE STRZELA

czyli
PRZYGNĘBIAJACE WIDOWISKO

PORWANIE EUROPY to w powszechnej świadomości - pisze Katarzyna Cetera,  przede wszystkim obrazy: głównie chyba Tycjan, Rembrandt, Veronese, Rubens, ale też Walentin Sierow. To także taka opéra-minute – czyli krótka dziewięciominutowa forma - skomponowana przez Dariusa Milhauda. Dzieło z librettem Henri Hoppenota zostało wystawione po raz pierwszy w 1927 w Baden-Baden. /wiruj-walcuj i raz-dwa-trzy/

Czytaj więcej...

KREW, POT I ŁZY

czyli o tym,
JAK ZROBIĆ DZIEŁO SZTUKI
Z JEDNOAKTÓWKI

W szóstym dniu Talii – Fredro po raz trzeci. Podziemny Fredro. Podziemny nie tylko dlatego - konstatuje Katarzyna Cetera,, że zagrany w niezwykle rzadko ostatnio eksploatowanej przestrzeni SCENY UNDERGROUND Tarnowskiego Teatru im. Ludwika Solskiego – ale także ze względu na fakt, że przedstawienie znalazło się w repertuarze warszawskiej grupy teatralnej POTEM-o-tem, reprezentującej nurt offowy.

Czytaj więcej...