Witryna korzysta z plików cookies,które są niezbędne do prawidłowego jej funkcjonowania .W ustawieniach przeglądarki możesz zmienić warunki ich przechowywania lub dostępu

Porozumienie 19 lutego 2020 roku

We środę,19 lutego w Ośrodku Praktyk Artystycznych DOM LUDOWY w Maszkienicach, gdzie od jesieni ubiegłego roku Teatr Nie Teraz znalazł przystań tak do pracy warsztatowej i edukacyjnej, jak i do prezentacji własnej twórczości, miało miejsce bardzo ważne wydarzenie kulturalne. Wchodzący w swoje 40-lecie działalności Teatr Nie Teraz, jeden z najstarszych w kraju zespołów ruchu teatralnej alternatywy, podpisał specjalne porozumienie z czteroma samorządami Małopolski: Gminą Dębno, Gminą Pleśna, Miastem i Gminą Wojnicz, Miastem i Gminą Zakliczyn. To najprawdopodobniej pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce.

Czytaj więcej...

PO SĄSIEDZKU: 26. RZESZOWSKIE SPOTKANIA KARNAWAŁOWE

czyli
TEATR DA SIĘ LUBIĆ

Za miedzą, w Teatrze im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie - anonsuje nasza specjalna wysłanniczka Katarzyna Cetera, od 14 lutego trwają 26. Rzeszowskie Spotkania Karnawałowe. Potrwają do niedzieli, do 16 lutego. W tym roku z repertuarem komediowym na rzeszowskiej scenie zaprezentują się dwa krakowskie teatry oraz goście z Ukrainy. Każdy z trzech wieczorów zakończy się koncertem w teatralnym foyer. Z okazji wypadającego w ten weekend święta zakochanych, publiczność wysłuchała najpiękniejszych utworów o miłości w wykonaniu aktorów Teatru im. Wandy Siemaszkowej, Magdy Skubisz z towarzyszeniem zespołu Domarski Band oraz gwiazdy piosenki aktorskiej Justyny Szafran. Była też okazja, aby potańczyć.

Czytaj więcej...

ZIEMIA W TARAPATACH

czyli
POLSKI TEATR TAŃCA W TARNOWIE

11 lutego Polski Teatr Tańca wystąpił w Centrum Sztuki Mościce już po raz kolejny. Tym razem - relacjonuje nasz teatralna korespondentka Katarzyna Cetera, zaprezentował nielicznej, niestety, widowni przedstawienie w odbiorze arcytrudne – zbyt ilustracyjne i teatralne – taka dosłowność jednak mocno ogranicza odbiór tanecznego spektaklu. Spektakl został jednak wpisany we współczesne, istotne społecznie debaty o charakterze publicystycznym – trudno jednak powiedzieć, czy akurat taki teatr tańca do widza przemówi tak jak w teatrze dramatycznym.

Czytaj więcej...

PO SĄSIEDZKU: VANDA

czyli
CZESKA OPERA O POLCE, KTÓRA NIE CHCIAŁA NIEMCA

Przedstawienia operowe zaprezentowane podczas tegorocznej edycji festiwalu Opera Rara zamyka kolejne – po inaugurującym święto miłośników opery trzy tygodnie temu SIGISMONDO Gioacchino Rossiniego – podsumowuje tę oryginalną imprezę nasza specjalna wysłanniczka Katarzyna Cetera, ciekawe polonicum: VANDA - wielka, monumentalna opera Antonína Dvořáka w pięciu aktach miała swoją polską prapremierę w ubiegłą sobotę w Krakowie, w surowej przestrzeni Teatru Łaźnia Nowa. Akcja utworu dzieje się w przedchrześcijańskim Krakowie. Czeskie libretto napisali Václav Beneš-Šumavský i František Zákrejs na podstawie opowiadania inżyniera Juliana Surzyckiego. Polską wersję tego dzieła wyreżyserowała Karolina Sofulak – ta laureatka Europejskiego Konkursu Reżyserii Operowej zrealizowała w Polsce głośnego „Fausta” Gounoda (Teatr Wielki w Poznaniu), pracuje jednak głównie za granicą, m.in w Royal Opera House, English National Opera, Opera Holland Park czy Opéra National de Bordeaux. Z niełatwą i bogatą partyturą zmierzyła się Sinfonietta Cracovia oraz prowadzący orkiestrę Jurek Dybał.

Czytaj więcej...